Facebook týden: start služby Prosím, vykraď mě!

Tento týden se většina témat kolem Facebooku věnovala bezpečnosti. A to nejenom proto, že probíhala naše konference Trendy v internetové bezpečnosti, kde machinace kolem sociálních sítí byly často zmíněny. Na Internetu se například objevila aplikace, která monitoruje váš pohyb tím, co na sebe práskáte v sociálních sítích a podle toho doporučí váš dům k vykradení.

Bezpečnost

Dotyčný web se jmenuje Please Rob Me a prý byl zamýšlen jako upozornění na to, co všechno se dá s daty ze sociálních sítí podniknout. Funguje jednoduše. Monitoruje uživatele sítě Foursquare a když se dotyčný uživatel vzdálí na delší dobu od svého bydliště, označí jeho dům i s plnou adresou jako vykradeníhodný. K vyhodnocení stačí právě data z Foursquare, kde o sobě lidé dobrovolně a zcela veřejně říkají, kde právě jsou (co je Foursquare, jsme psali zde na Lupě). Autoři Foursquare vydali prohlášení, v němž říkají, že na privátnosti údajů pracují a berou ji vážně a že server Please Rob Me by měl ukončit provoz, že jeho poselství pochopili. Což také provozovatelé udělali. Podrobně referuje TechCrunch.

Please rob me

Please rob me: inspirace pro Zloděje 2.0?

A je to tak. Sociálním sítím svěřujeme příliš mnoho dat, která v nich zůstanou už na trvalo. Jestli ještě dneska netušíte, k čemu by se někomu mohlo hodit, že jste vyplnili své oblíbené filmové herce, za deset let, až je nevědomky použijete jako pojistku nějaké kontrolní otázky, je chytré scripty digitálních zlodějů vyšťárají. I o tom všem byla přednáška Daniela Dočekala na TIBu, kterou jsme přetavili do článku monitorujícího běžné i méně běžné bezpečnostní problémy a hrozby, které sociální sítě a zejména Facebook přinášejí. Minout byste ho neměli. A krátkou reportáž z TIBu najdete zde.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Ve středu 24.2.2010 pořádáme v Praze setkání NetClubuMichalem Poplarem-Rostockem, jehož znáte jako uhrančivého a vždy pregnantně se vyjadřujícího investora ze Dne D. Pokud nemůžete dorazit, budete moci akci sledovat přes Facebook Lupy a nebo mu rovnou položit nějakou otázku předem, online. Registrovat na NetClub se můžete zde.

Ale pokud vám nevadí, co o vás sociální sítě vědí a dobře si rozvažujete, co do nich dáváte, možná by vás zamrzelo, kdybyste o takto pracně nakrmená data přišli. Co třeba fotky, které nahráváte přímo z mobilu na Facebook a pak je kvůli místu v paměti smažete? Co když vám Facebook nebo Flickr zavře účet, nebo smaže? Tohle byla otázka, se kterou přišla nová služba Backupify. Je to nový startup, který slibuje zálohovat nikoliv váš počítač, ale váš online život. 1GB zálohy dostanete zdarma a zálohovat můžete hromadu sociálních sítí jako Flickr, Facebook, Twitter, váš blog ve Wordpressu a další.

Facebook roste: něco čísel

Facebook roste na východě; přesněji řečeno v Indonézii, Indii a v Thajsku, kteréžto země nyní zažívají výrazný nárůst jeho uživatelů, spočítal Insider Facebook.

Průměrný uživatel Facebooku v USA na něm za minulý měsíc strávil sedm hodin čistého času (zjistila společnost Nielsen). A co vy?

Facebook je také „zodpovědný“ za většinu síťového provozu v kategorii portálů Předběhl tak tradiční portály a zařadil se mezi síťové „titány“, kam doposud patřily spíše výměnné sítě a P2P. To zase zjistil All Facebook.

KL_NOMINACE

#fail

Společnost Samsung byla chycena v nedbalkách při pokusu o virální kampaň prostřednictvím online médií ve Švédsku. Čím méně konformní nástroj marketingu, tím horší jsou následky jeho nesprávného použití. A o co šlo? Agentura pracující pro Samsung do sociálních sítí, diskusních fór psala nadšené pochvaly na novou řadu LCD televizorů Samsung. Čehož si někdo rychle všiml a prověrkou zjistil, že jde o příspěvky najatých PR agentů. A jak to mohlo vypadat? Co třeba nějak takhle? :)

Samsung PR nebo hlas lidu

Jak rozpoznat hlas lidu od hlasu PR? Je alespoň nápaditější a upřímnější. Tedy, i když jde o prodejce? No…

Anketa

Publikujete do sociálních sítí svoji polohu?

21 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 4. 2010 18:12

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »