Hlavní navigace

Google pokračuje v mobilním tažení. Zavádí nové mobilní formáty

Jan Beránek 6. 5. 2015

Na konci dubna zvýhodnil stránky připravené pro mobilní displeje ve vyhledávání a teď vyhledávač přichází i s novými možnostmi inzerce.

Google je stále vládcem ve světě internetové reklamy, a to i té mobilní. Na displejích telefonů ale začíná mnohem dynamičtěji vydělávat Facebook, kterému mobilní reklama přináší necelé tři čtvrtiny reklamních příjmů. 

Na to musí vyhledávač reagovat. A tak po akci přezdívané „Mobilegeddon“, která přeskládala výsledky vyhledávání podle toho, jak jsou stránky připraveny pro mobilní surfaře, oznámil i další změny ve svém reklamním ekosystému. 

Nové formáty cílí především na mobilní reklamu. „Dnes už registrujeme větší podíl vyhledávání v mobilu než na počítačích hned v deseti zemích světa včetně Spojených států a Japonska,“ uvádí viceprezident Googlu Jerry Dischler na blogu Adwords s tím, že firma prostě jen pouští do AdWords trochu nové živé „mobilní“ vody. 


Zdroj: Google

Nový reklamní formát umožní jednoduše prohlížet nabídku automobilky nebo prodejce automobilů.

Nové formáty tvoří Google na míru jednotlivým oblastem byznysu a kromě klíčových slov využívá i parametry typické pro inzerované produkty. Pro automobilový trh například připravil reklamní galerie aut, které jsou optimalizovány na displeje mobilů. 

CIF16

Podobně vyšel vstříc i hoteliérům, kteří zase budou moci jednoduše umožnit hostům najít a rovnou rezervovat bydlení. 

Ještě letos by pak měl přijít i formát pro poskytovatele pojištění a hypoték. V jeho rámci by pak mělo jít rovnou porovnávat podmínky nebo oslovit poradce. Právě oblast půjček a pojištění je už druhým pokusem Googlu o vstup na toto pole. Ten předchozí ukončil v roce 2012 po dvou letech provozu kvůli nenaplněným očekáváním

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír