Hlavní navigace

Google pokračuje v mobilním tažení. Zavádí nové mobilní formáty

Jan Beránek

Na konci dubna zvýhodnil stránky připravené pro mobilní displeje ve vyhledávání a teď vyhledávač přichází i s novými možnostmi inzerce.

Google je stále vládcem ve světě internetové reklamy, a to i té mobilní. Na displejích telefonů ale začíná mnohem dynamičtěji vydělávat Facebook, kterému mobilní reklama přináší necelé tři čtvrtiny reklamních příjmů. 

Na to musí vyhledávač reagovat. A tak po akci přezdívané „Mobilegeddon“, která přeskládala výsledky vyhledávání podle toho, jak jsou stránky připraveny pro mobilní surfaře, oznámil i další změny ve svém reklamním ekosystému. 

Nové formáty cílí především na mobilní reklamu. „Dnes už registrujeme větší podíl vyhledávání v mobilu než na počítačích hned v deseti zemích světa včetně Spojených států a Japonska,“ uvádí viceprezident Googlu Jerry Dischler na blogu Adwords s tím, že firma prostě jen pouští do AdWords trochu nové živé „mobilní“ vody. 


Zdroj: Google

Nový reklamní formát umožní jednoduše prohlížet nabídku automobilky nebo prodejce automobilů.

Nové formáty tvoří Google na míru jednotlivým oblastem byznysu a kromě klíčových slov využívá i parametry typické pro inzerované produkty. Pro automobilový trh například připravil reklamní galerie aut, které jsou optimalizovány na displeje mobilů. 

NMI17

Podobně vyšel vstříc i hoteliérům, kteří zase budou moci jednoduše umožnit hostům najít a rovnou rezervovat bydlení. 

Ještě letos by pak měl přijít i formát pro poskytovatele pojištění a hypoték. V jeho rámci by pak mělo jít rovnou porovnávat podmínky nebo oslovit poradce. Právě oblast půjček a pojištění je už druhým pokusem Googlu o vstup na toto pole. Ten předchozí ukončil v roce 2012 po dvou letech provozu kvůli nenaplněným očekáváním

Našli jste v článku chybu?