Hlavní navigace

Google začal ve vyhledávání míchat tiskové zprávy se zpravodajstvím

Autor: Isifa
David Slížek

Malá změna v řazení výsledků hledání Googlu stírá hranice mezi PR a články v médiích. Začnou firmy pečlivěji optimalizovat své tiskové zprávy pro vyhledávače?

Pro řadu firem to musí být splněný sen: jejich tiskové zprávy se s trochou snahy mohou ve vyhledávání dostat nad kritické texty médií. Umožňuje to drobná změna v řazení výsledků Googlu, o které informovala agentura Reuters.

Do boxu „Vybrané zprávy“ (In the News), který se zobrazuje na hlavní stránce výsledků hledání, totiž Google začal kromě článků z médií zařazovat i tisková prohlášení firem.

V praxi se to podle Reuters ukázalo například letos v únoru při kauze kolem hacknutí systémů výrobce SIM karet Gemalto – jeho tiskové prohlášení, které tvrdilo, že se nic zásadního nestalo, se v boxu Vybrané zprávy zobrazovalo na čelní pozici. Kritické texty médií byly až pod ním.

SEO tiskových zpráv

Google původně změnu nijak neavizoval. Reuters ji teď potvrdila mluvčí firmy, podle které vyhledávač už v září poněkud rozšířil množství zdrojů, ze kterých do boxu čerpá. 

„Naším cílem je, aby uživatel dostal správnou odpověď co nejrychleji to jde. A tou může být článek od zavedeného vydavatele, text menšího specializovaného serveru, nebo může skutečně jít o tiskovou zprávu,“ cituje ji Reuters. Google podle mluvčí za zobrazování tiskových zpráv od firem nedostává žádné peníze.

Agentura zmiňuje i další příklad, kdy tiskové zprávy v boxu přeskočily články z médií: došlo k tomu toto pondělí, při oznámení chytrých hodinek firmy Apple.

Nám se ani přes řadu pokusů nepodařilo k podobnému výsledku dospět. Je ale možné, že tiskové zprávy mají vyšší šanci na úspěch hlavně při ostře sledovaných událostech, kdy na ně řada médií a uživatelů ve svých článcích a na sociálních sítích odkazuje. Nebo se změna v českém vyhledávání zatím neprojevila.

Malá změna ovšem může přispět k matení uživatelů, kterým Google začal míchat tiskové zprávy se zpravodajstvím. Bude zajímavé sledovat, zda teď firmy začnou více dbát na SEO svých prohlášení.

Našli jste v článku chybu?