Hlavní navigace

Google začal ve vyhledávání míchat tiskové zprávy se zpravodajstvím

 Autor: Isifa
David Slížek 12. 3. 2015

Malá změna v řazení výsledků hledání Googlu stírá hranice mezi PR a články v médiích. Začnou firmy pečlivěji optimalizovat své tiskové zprávy pro vyhledávače?

Pro řadu firem to musí být splněný sen: jejich tiskové zprávy se s trochou snahy mohou ve vyhledávání dostat nad kritické texty médií. Umožňuje to drobná změna v řazení výsledků Googlu, o které informovala agentura Reuters.

Do boxu „Vybrané zprávy“ (In the News), který se zobrazuje na hlavní stránce výsledků hledání, totiž Google začal kromě článků z médií zařazovat i tisková prohlášení firem.

V praxi se to podle Reuters ukázalo například letos v únoru při kauze kolem hacknutí systémů výrobce SIM karet Gemalto – jeho tiskové prohlášení, které tvrdilo, že se nic zásadního nestalo, se v boxu Vybrané zprávy zobrazovalo na čelní pozici. Kritické texty médií byly až pod ním.

SEO tiskových zpráv

Google původně změnu nijak neavizoval. Reuters ji teď potvrdila mluvčí firmy, podle které vyhledávač už v září poněkud rozšířil množství zdrojů, ze kterých do boxu čerpá. 

„Naším cílem je, aby uživatel dostal správnou odpověď co nejrychleji to jde. A tou může být článek od zavedeného vydavatele, text menšího specializovaného serveru, nebo může skutečně jít o tiskovou zprávu,“ cituje ji Reuters. Google podle mluvčí za zobrazování tiskových zpráv od firem nedostává žádné peníze.

Agentura zmiňuje i další příklad, kdy tiskové zprávy v boxu přeskočily články z médií: došlo k tomu toto pondělí, při oznámení chytrých hodinek firmy Apple.

widgety

Nám se ani přes řadu pokusů nepodařilo k podobnému výsledku dospět. Je ale možné, že tiskové zprávy mají vyšší šanci na úspěch hlavně při ostře sledovaných událostech, kdy na ně řada médií a uživatelů ve svých článcích a na sociálních sítích odkazuje. Nebo se změna v českém vyhledávání zatím neprojevila.

Malá změna ovšem může přispět k matení uživatelů, kterým Google začal míchat tiskové zprávy se zpravodajstvím. Bude zajímavé sledovat, zda teď firmy začnou více dbát na SEO svých prohlášení.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Zorientujte se. Odkdy se vás týká EET?

Zorientujte se. Odkdy se vás týká EET?

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Lupa.cz: Kde leží hardwarový pupek světa?

Kde leží hardwarový pupek světa?

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz