Hlavní navigace

Google začal ve vyhledávání míchat tiskové zprávy se zpravodajstvím

 Autor: Isifa
David Slížek 12. 3. 2015

Malá změna v řazení výsledků hledání Googlu stírá hranice mezi PR a články v médiích. Začnou firmy pečlivěji optimalizovat své tiskové zprávy pro vyhledávače?

Pro řadu firem to musí být splněný sen: jejich tiskové zprávy se s trochou snahy mohou ve vyhledávání dostat nad kritické texty médií. Umožňuje to drobná změna v řazení výsledků Googlu, o které informovala agentura Reuters.

Do boxu „Vybrané zprávy“ (In the News), který se zobrazuje na hlavní stránce výsledků hledání, totiž Google začal kromě článků z médií zařazovat i tisková prohlášení firem.

V praxi se to podle Reuters ukázalo například letos v únoru při kauze kolem hacknutí systémů výrobce SIM karet Gemalto – jeho tiskové prohlášení, které tvrdilo, že se nic zásadního nestalo, se v boxu Vybrané zprávy zobrazovalo na čelní pozici. Kritické texty médií byly až pod ním.

SEO tiskových zpráv

Google původně změnu nijak neavizoval. Reuters ji teď potvrdila mluvčí firmy, podle které vyhledávač už v září poněkud rozšířil množství zdrojů, ze kterých do boxu čerpá. 

„Naším cílem je, aby uživatel dostal správnou odpověď co nejrychleji to jde. A tou může být článek od zavedeného vydavatele, text menšího specializovaného serveru, nebo může skutečně jít o tiskovou zprávu,“ cituje ji Reuters. Google podle mluvčí za zobrazování tiskových zpráv od firem nedostává žádné peníze.

Agentura zmiňuje i další příklad, kdy tiskové zprávy v boxu přeskočily články z médií: došlo k tomu toto pondělí, při oznámení chytrých hodinek firmy Apple.

Nám se ani přes řadu pokusů nepodařilo k podobnému výsledku dospět. Je ale možné, že tiskové zprávy mají vyšší šanci na úspěch hlavně při ostře sledovaných událostech, kdy na ně řada médií a uživatelů ve svých článcích a na sociálních sítích odkazuje. Nebo se změna v českém vyhledávání zatím neprojevila.

Malá změna ovšem může přispět k matení uživatelů, kterým Google začal míchat tiskové zprávy se zpravodajstvím. Bude zajímavé sledovat, zda teď firmy začnou více dbát na SEO svých prohlášení.

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?