Křišťálová Lupa znovu hledá nejoblíbenější projekty českého Internetu

Dnešním dnem začíná hlasovací fáze už třetího ročníku ankety Křišťálová Lupa, hledající nejoblíbenější projekty českého Internetu. Ode dneška až do 26. října budete moci hlasovat pro své favority, vzešlé z nominačního kola. Podaří se vám překonat rekord loňského ročníku v počtech hlasů? A kdo se o ně letos uchází?

Logo velké - Křišťálová Lupa 2008
Přestože by se podle ohlasů, které naše anketa průběžně sbírá na internetovém trhu i mezi vámi čtenáři, mohlo zdát, že již každý zná její účel a smysl, neuškodí začít menší rekapitulací. Křišťálová Lupa má letos na krku tři křížky a stále plní stejný účel, možná jen s o něco větší odezvou: posbírat od uživatelů jejich názory formou nominačních tipů a hlasů na jejich oblíbené i neoblíbené služby, projekty a osobnosti českého Internetu. Tím tak zprostředkovat zpětnou vazbu pro jejich provozovatele, vyzdvihnout kvalitní nápady a prostřednictvím kategorie Anticena také upozornit na negativní jevy v daném internetovém roce.

V historii ankety se tento nelehký úkol podařil uskutečnit už dvakrát – v premiérovém roce 2006 vás hlasovalo téměř 11 tisíc, o rok později pak již skoro 20 000. Letos se jen během nominační fáze, kdy veřejnost zasílá své tipy pro naplnění jednotlivých kategorií, sešlo téměř 19 000 tipů. Samotné hlasování tak podle všeho znovu překoná loňský zájem široké i odborné veřejnosti, což nás samozřejmě těší.

Pro úplnost si nyní stručně zopakujme nejdůležitější pravidla a průběh ankety: projekty a osobnosti jste nejprve nominovali do jednotlivých kategorií (nominační fáze probíhala od 11. srpna do 7. září 2008). Po sečtení tipů pro jednotlivé projekty jsme v každé kategorii vybrali pět nejčastěji nominovaných (s výjimkou kategorií odborné poroty – viz dále), a o finálním pořadí nyní můžete rozhodnout opět vy – svými hlasy. Hlasovat můžete až do 26. října prostřednictvím webového formuláře na stránkách ankety.

Oproti loňsku se opět změnil počet a pojmenování některých kategorií. Celkem jich je dvanáct, přičemž veřejnost může hlasovat o pořadí v devíti z nich. O výsledku ve třech dalších kategoriích, Projektu roku, Osobnosti roku a Anticeně, rozhodne odborná porota, složená z více než 60 zástupců internetového, mediálního a podnikatelského světa. Porotci letos dostali na starost o kategorii navíc (Osobnost roku) a také možnost významně ovlivnit nominace ve svých kategoriích, protože je zčásti mohli naplnit svými vlastními tipy (polovinu nominací zde určuje veřejnost a dalších pět představují tipy redakce Lupy, která tyto projekty nominuje s přihlédnutím k dříve poskytnutým tipům od odborné poroty).

Kdo bude váš favorit?

To jsou ve stručnosti největší novinky letošního ročníku, nyní se však už podívejme na to, kdo bude letos soupeřit o vaše hlasy a finální pořadí v devíti kategoriích, které svým hlasováním můžete ovlivnit (projekty jsou řazeny vždy podle abecedy):

  • Alfacomp.cz
  • Alza.cz
  • Aukro.cz
  • CzechComputer.cz
  • Mimibazar.cz
  • Businessinfo.cz
  • Czech.cz
  • Justice.cz
  • Nahlizenidokn­.cuzk.cz
  • Portal.gov.cz
  • Dama.cz
  • ChytraZena.cz
  • Reflex.cz
  • Super.cz
  • Zive.cz
  • Footballarena.org
  • Lost.cz
  • Oots.cz
  • Prison-break.cz
  • Stream.cz
  • Aktualne.cz
  • iDNES.cz
  • iHNed.cz
  • Novinky.cz
  • TN.cz
  • Centrum.cz
  • Google.cz
  • Jyxo.cz
  • Seznam.cz
  • Atlas.cz
  • Centrum.cz
  • Email.seznam.cz
  • Gmail.com
  • Volny.cz
  • Caymanislander­.blogspot.com
  • Cuketka.cz
  • Latrine.cz
  • Podnikanivusa.com
  • Strach.cz
  • Alik.cz
  • Blog.cz
  • Hafici.cz
  • Okoun.cz
  • Rodina.cz

Co lze z nominací vyčíst? V některých kategoriích, kde mezi sebou na trhu dlouhodobě soupeří několik hráčů, nelze čekat velké překvapení (to je případ například freemailů či vyhledávačů, kde jsme dokonce museli omezit počet projektů na čtyři, protože pátý soupeř se zkrátka nenašel). V jiných kategoriích se však objevilo několik novinek, reflektujících vývoj na českém Internetu za poslední rok: třeba zpravodajský portál televize Nova TN.cz se dostal hned do několika kategorií (Zpravodajství a také Projekt roku a Anticena). Ve veřejném sektoru zabodovala třeba letos inovovaná služba pro nahlížení do katastru nemovitostí. Téměř od základu jsou obměněny kategorie Blog a Komunitní server, kam se probojovala řada nováčků.

Zajímavé novinky lze nalézt také v kategoriích, kde bude rozhodovat o výsledku odborná porota. Letos je jich pokaždé deset: o Projekt roku (inovativní, originální, odvážný či jinak výjimečný projekt) budou soupeřit následující jména: Aukro.cz, Bezrealitky.cz, Dokempu.cz, Dopravniinfo.cz, Footballarena.org, Heureka.cz, mFórum (mBank), TN.cz, Webnode.cz, Ziju.cz. Bez zajímavosti jistě není jen sestava, která se do hlasování dostala, ale i černí koně, kteří se nakonec do výsledku neprobojovali: například letos uvedené mikroplatební systémy.

V kategorii Osobnost roku pak nominace získali následující osobnosti: Jan Václav Čep, Ondřej Fryc, Daniel Grunt, Jiří Hlavenka, Michal Illich, Ivo Lukačovič, Taťána le Moigne, Pavel Mucha, Ondřej Tomek a Olda Bajer, Patrick Zandl. A Anticena, která je v pravidlech definována jako „projekt, osobnost či událost s nejhorším dopadem na kvalitu a pověst prostředí českého Internetu?“ Zde je kategorie obsazena takto: Aukro.cz, Banan.cz, Beast.cz, Bezdrátová Praha, Chmu.cz, Filtrace Internetu od Vodafonu, Myego.cz, Spojení Centrum+Atlas, TakeIT.cz, TN.cz.

Nyní je tedy výsledek již zcela ve vašich rukou (a odborné poroty). Hlasování se uzavře 26. října a slavnostní vyhlášení výsledků ankety Křišťálová Lupa 2008 se uskuteční večer 27. listopadu 2008. Výsledky samozřejmě budou po tomto datu k dispozici také na stránkách ankety.

O týden dříve, tedy 20. listopadu, se opět uskuteční odborná celodenní konference Czech Internet Forum 2008, jejímž cílem je reflexe aktuálního stavu a vývoje internetového prostředí v České republice. Konference je určena odborné veřejnosti, která se zajímá o trendy v této oblasti.

Podpora napříč internetovým trhem

Zájem o anketu odráží také znovu mohutná mediální podpora letošního ročníku. S Lupou se v propagaci ankety spojili nejdůležitější hráči českého internetového trhu, aby výsledky ankety odrážely co nejširší hodnocení uživatelů.

Hlavním mediálním partnerem projektu je týdeník Strategie, mediálními partnery potom portály Atlas.cz a Seznam.cz, deník Blesk, časopis Reflex a Týden, zpravodajské servery Aktuálně.cz, iDNES.cz, Mobilmania.cz, Novinky.cz, Živě.cz a katalog médií SuperOnline.cz.

Patříte-li sami mezi provozovatele některého z nominovaných projektů a rádi byste jej podpořili v hlasování, stačí využít některý z bannerů a ikon, které jsme pro ten účel připravili.

EBF6

Vyhrát mohou nejen projekty

To však není všechno. I když je samotné hlasování pro vás jako znalce českého Internetu bezesporu zajímavé, můžete tím zároveň sami vyhrát. Příjemným doplněním ankety jsou totiž opět hodnotné ceny, věnované partnery Křišťálové Lupy. Z registrovaných hlasujících (nebo těch, kdo vyplní kontaktní údaje) vylosujeme 10 těch, kdo se budou moci těšit například z nového iPhonu či královské thajské masáže.

Těšíme se na vaše hlasy a přejeme hodně štěstí při losování výherců!

Partneři soutěže

Generální partner

logo Ochutney


Hlavní partner

Zážitky - logo


Partner

Logo Sloane Park


Hlavní mediální partner

Strategie


Mediální partneři

logo Aktuálně logo Atlas logo Blesk logo iDNES.cz

Mobilmania logo Novinky logo Reflex Tyden - logo

logo Seznam logo Superonline zive
50 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 9. 2008 23:37

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »