Rohlik.cz oznámil oficiální start, slibuje doručování nákupů do 90 minut

Z bývalého DameJidlo Supermarketu je Rohlik.cz. Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern oznámili oficiální spuštění své služby na rozvoz potravin.

  • 17:15 – doplněny  podrobnosti z testovacího nákupu v závěru článku

Na trhu s rozvážkou potravin začíná být živo. Po Tescu se do boje o zákazníky oficiálně pouští i Rohlik.cz. Projekt se vyvinul ze služby DameJidlo Supermarket, kterou v březnu začal testovat podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern (viz DameJidlo.cz spouští Supermarket, bude rozvážet nákupy potravin z Makra).

Web, který reálně funguje už od začátku září, v uplynulých měsících dostal nové jméno, novou podobu a nového provozovatele Velká Pecka s.r.o. Po 30 % firmy vlastní MITON Teleport s.r.o., Čuprova investiční společnost bizthusiasm B.V. a Enern Chili s.r.o., 10 % patří firmě Benefio s.r.o.

Základ služby zůstává stejný. Rohlik.cz nakoupí zboží ve větším množství u dodavatelů (tím hlavním je velkoobchod Makro, část pečiva pak firma podle informací na svém webu odebírá např. od pekárny PAC Hořovice), uskladní je ve svém vlastním skladu, a pak rozváží jednotlivé nákupy k zákazníkům. 

Ti za doručení zaplatí 79 Kč (při nákupu nad 2 tisíce Kč mají dopravu zdarma). Pro srovnání: zákazníci Tesca za dopravu platí od 49 do 99 Kč, podle času doručení.

Rozvozy zatím fungují jen v Praze, expanze do dalších měst se prý chystá. Firma využívá logistický systém, který původně vznikl pro rozvoz jídel v DameJidlo.cz. Jak Lupě už v březnu řekl Tomáš Čupr, firma jen musela svá auta dovybavit chlazením, aby potraviny cestou neutrpěly. Nákupy po Praze slibuje doručit do 90 minut od objednání (pokud zákazník nakoupí mezi 10:00 a 22:00).

Obchod má momentálně v nabídce asi 4 tisíce položek a kromě jídla rozváží také potřeby do domácnosti, drogerii nebo žrádlo pro psy a kočky. V blízké budoucnosti by se měl dostat na asi 8 tisíc položek (pro srovnání: Tesco jich má v nabídce skoro 20 tisíc).

Rozvoz nákupů začíná být poměrně konkurenčním kolbištěm. Největší náskok má Tesco, které své Potraviny on-line v červenci rozšířilo na Liberecko a Jablonecko a celkem už je podle svých slov schopné obsloužit území s 3,5 miliony zákazníky.

EBF16

Na trh se ale chystají i další hráči. Jak zjistila agentura ČTK, svůj e-shop s potravinami chce spustit například skupina Rockaway (byť má prý jít o jiný model, než provozuje Rohlik.cz) a své e-shopy údajně časem plánují spustit i řetězce Billa a Kaufland.

Doplněno 17:15 – Nákup na Rohlik.cz jsme rovnou vyzkoušeli na vlastní kůži. Po objednávce masa, ryb a zeleniny odeslané v 15:18 dorazily potvrzující maily a SMS slibující doručení „přibližně v 16:48“. Osobní auto s logem DameJidlo.cz dorazilo přesně v 16:48. Nákup byl uložen v igelitových taškách (na balení by se ještě dalo zapracovat), maso i ryby byly zabalené zvlášť a na dotek studené – v autě byly uložené jen v košících v kufru, takže zřejmě byly expedovány před poměrně krátkou dobou. K nákupu byl přibalen papírový pytlík s logem firmy, kaiserkou a poděkováním za nákup. 

41 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 9. 2014 23:27

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »