Teenageři stále „žerou“ televizi

Výzkum přinesl opravdu překvapivé zjištění, že u „náctiletých“ stále v zábavě vede televize. Byl tak popřen jeden z nových mediálních mýtů, který hovoří o tom, že se mladí baví hlavně sledováním videa na Internetu.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Společnost Nielsen přišla s velmi překvapivými výsledky výzkumu „How Teens Use Media“ [PDF, 2 MB]. Slovenský server Mediálně.sk upozornil na nejvýraznější výsledek zkoumání mladých konzumentů médií a zábavy v padesáti zemích světa. Primárním médiem mladých je televize, kterou sledují sledují v průměru více než 3 hodiny denně. Přitom internetové video baví teenagery pouhých 11 minut za den. Dá se tedy říci, že čas trávený u televize za den se rovná času u online videa za celý měsíc! Starší uživatelé Internetu (18 – 24 let) mají online video raději, tráví u něj 5,5 hodiny za měsíc.

Bylo zbořeno velké klišé hovořící o tom, že mladí se chtějí bavit po svém, aktivně a bez omezení vysílacím časem nebo programem. Rozdíl mezi návyky času tráveného u televize a Internetu je jasný, online video trvá minutu a televizní seriál hodinu, i z tohoto faktu plyne tak obrovský rozdíl. Přesto je výsledek výzkumu těžko uvěřitelný, protože si teenageři velmi často stěžují, že jim televize nic nedává a že ji nesledují. Skutečnost je ale jiná a ony více než tři hodinky denně mohou znamenat čas u televize bez aktivního sledování (rodiče mají televizi zapnutou a potomek zevluje okolo a vlastně se vůbec nedívá).

EBF6

Za televizí se jako druhé médium umístil samotný počítač se všemi aplikacemi, na třetím místě je Internet. Takže je popřeno další klišé, že mladí využívají počítač hlavně kvůli Internetu. A kdy by pak psali úkoly? Počítač je zabaví na 52 minut za den, Internet necelou půlhodinu. Pokud z oné půlhodiny odečteme 11 minut u online videa, zbude nám asi čtvrthodina denně, kdy se teenageři baví na Internetu jinak než sledováním videa. To je dost málo, nemyslíte? Co za těch čtvrt hodiny stihnou? Zahrát si online hru, napsat něco na Facebook nebo Twitter, přečíst e-maily. Na tyto činnosti sakra málo času.

Mladí Američané sledují i noviny, konkrétně čtvrtina z nich. Nebylo by marné podobný výzkum srovnání časů trávených u jednotlivých médií pro více věkových skupin realizovat i u nás. Byli bychom na tom lépe než Američané, kteří mají obrovský výběr televizních kanálů? Asi ano, už jenom vzhledem k bídnému výběru místních televizních programů…

47 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 7. 2009 23:09

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »