Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Nova kupuje Jyxo za 163 - 200 milionů korun

Společnost Central European Media Enterprises (CME) dnes v tiskové zprávě oznámila, že koupila 100% podíl ve společnosti Jyxo, s. r. o. od jejího zakladatele Michala Illicha a předchozího investora Centralway Investment. Celková suma za prodej se má pohybovat mezi 163 až 200 miliony korun.

Michal Illich podle tiskové zprávy nastoupí do Novy jako šéf technického rozvoje a bude pomáhat Nově s jejími internetovými projekty. Nova v květnu spustila svůj nový internetový zpravodajsko-bulvární server TN.cz.

Tisková zpráva rozeslaná médiím konstatuje, že tato akvizice posunula CME na třetí místo v provozu na českém Internetu, což je pozice, kterou představitelé Novy ohlašovali jako svůj cíl do konce tohoto roku. Podle dubnových čísel NetMonitoru je prostý součet návštěvnosti Nova.cz a Blog.cz 3 364 270 uživatelů, je však třeba počítat s určitým překryvem (Nova sama používá blogovací systém Jyxa pro blogy na svém webu).

Další podrobnosti zjišťujeme.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Roj aura:37
Roj
27. 5. 2008 17:58 Nový

Kseft stoleti :-)

celé vlákno
Dalsi priklad, jak zcela virtularni hodnotu vymenit za realne penize. Dobre Nove tak! :-)
Topolanek, Bursik, Vondra
Topolanek, Bursik, Vondra (neregistrovaný)
27. 5. 2008 19:26 Nový

Re: Kseft stoleti :-)

celé vlákno
souhlas, gratuluji Illichovi :)))), takhle Novu oskubat, no alespon nekdo dostal svoje prachy z arbitraze zpet :)))
Martin Kalenda
Martin Kalenda (neregistrovaný)
27. 5. 2008 20:42 Nový

Re: Kseft stoleti :-)

celé vlákno
taky blahopreju, nova to ani nepozna a v cr bude dalsi uspesnej milionar.
Ondřej Kučera aura:100
27. 5. 2008 18:02 Nový

co na to Lukašenko?

celé vlákno
Co na to říká Lukaševič a jeho Sdřep? To teď pro něj bude dělat Nova?
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
27. 5. 2008 19:24 Nový

Splnili cíl..

celé vlákno
Nově nepomáhá ani ta reklamní masáž co dělají na tn.cz, tak museli někoho koupit, jinak by ten cíl nesplnili ani za deset let natož do konce tohoto roku...
stoural
stoural (neregistrovaný)
27. 5. 2008 21:13 Nový

Re: Splnili cíl..

celé vlákno
Zajimave, kolik chytrolinu se tu objevuje.
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
27. 5. 2008 21:45 Nový

Re: Splnili cíl..

celé vlákno
Ještě nějaký žblebt nebo toho víc vypotit nedokážete?
Petr
Petr (neregistrovaný)
28. 5. 2008 7:49 Nový

Ano, splnili cíl...

celé vlákno
Mno jen když se juknu na statistiku bulváru - tak cíl splňili: http://www.paparazzi.cz/?o=statistika

(je to jen bulvární statistika, nic nevypovídá, jen naznačuje)
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
28. 5. 2008 9:24 Nový

Re: Ano, splnili cíl...

celé vlákno
Ano, mezi bulvárem jsou možná první, ale oni chtěli být trojkou mezi zpravodajstvím a to nesplnili...
Petr
Petr (neregistrovaný)
28. 5. 2008 9:31 Nový

Re: Ano, splnili cíl...

celé vlákno
Ano, ZATÍM, podotýkám
lbs
lbs (neregistrovaný)
27. 5. 2008 20:36 Nový

Blahopřeji

celé vlákno
Blahopřeji Illichovi...
Luděk Černocký aura:42
27. 5. 2008 21:30 Nový

Re: Blahopřeji

celé vlákno
Taky gratuluji. Akorát ta cena bude nižší. Čísla, která se občas dostanou ven (k novinářům) jsou poněkud..upravená ;)
Xi Lao aura:100
27. 5. 2008 21:47 Nový

Re: BlahopřejiRe: Blahopřeji

celé vlákno
Taktéž se připojuji k gratulacím ;-)
Libor Nováček aura:100
28. 5. 2008 0:08 Nový

Re: Blahopřeji

celé vlákno
CME jako společnost kótovaná na burze bude těžko ve své příští výroční zprávě uvádět značně zkreslené a nepravdivé údaje.

Michalovi Illichovi přeju, aby z té sumy měl podíl co největší. Koukám, že v BLOG Internet, s.r.o. mu zůstal minoritní podíl a majoritu měl investor (a soft "jyxa" běžel i na Centralwayem dříve získaném projektu blog.ch), v Jyxu měl investor jen 15 % zakl. kapitálu, ale poměr dělení při prodeji mohl být dohodnut jinak.

Jen by mě zajímalo, zda Internet Info přešlo na vlastní blogovací systém právě kvůli tomu, že blog.cz už se pravděpodobně chystal na změnu majitele.

A co se týče Skliku - pokud Jyxo může vypovědět Seznamu smlouvu, CME by na tohle mohlo zatlačit - a Seznam by tím podle mého názoru dostal do úzkých, pokud Seznam nemá za Sklik v záloze nějakou náhradu.

Zajímavé též bude, zda Jyxo nějak využije vyhledávání v multimédiích, na kterém spolupracovalo s Cesnetem. V Nově by se tahle trošku opominutá technologie také mohla schopně uplatnit.

Tak hodně štěstí!
Aleš Miklík aura:73
28. 5. 2008 7:04 Nový

Re: Blahopřeji

celé vlákno
"Jen by mě zajímalo, zda Internet Info přešlo na vlastní blogovací systém právě kvůli tomu, že blog.cz už se pravděpodobně chystal na změnu majitele."

Tak to je skutecne jenom shoda okolnosti :)
Roj aura:37
Roj
28. 5. 2008 8:28 Nový

Re: Blahopřeji

celé vlákno
Ja spis nechapu, jaxte ten priserny system mohli vubec nekdy pouzivat
Michal Krsek aura:54
28. 5. 2008 8:09 Nový

Re: Blahopřeji

celé vlákno
Libore nemyslim, ze by Nova chtela vypovedet smlouvu na Sklik. Nemaji k tomu zadny duvod. Naopak myslim, ze smlouvu ukonci Seznam hned jak najde nekoho, kdo mu PPC zajisti.

Spoluprace ve vyhledavani multimedii s CESNETem pokracuje v nezmenene podobe. Samozrejme, pokud bude chtit Nova indexovat svuj obsah, udelame to radi. Stejne tak ale umoznime indexovat obsah CT, Streamu nebo kohokoliv dalsiho (kdo se ozve a dohodne s nami zpusob importu).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 5. 2008 21:22 Nový

Daniel Grunt

celé vlákno
Tak se mi zdá, že ten Grunt přijde Novu pěkně draho, ale co čísla budou splněna.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 5. 2008 22:55 Nový

Re: Daniel Grunt

celé vlákno
Grunt Samal Krbec. Tahle trojka to bud hodne posere, nebo si kluci nahrabou. Ja jim preju hodne stesti!
Eduard Hlava
Eduard Hlava (neregistrovaný)
27. 5. 2008 21:48 Nový

Tak jsem se netrefil

celé vlákno
To je překvapení. Předpovídal jsem, že Nova někoho koupí. Ale ustřelil jsem se v tom, koho koupí. Popravdě Jyxo mě ani ve snu nenapadlo. :-)

Viz
http://www.hlava.net/clanek/prodam-seznam-zn-ihned/
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 5. 2008 0:19 Nový

Re: Tak jsem se netrefil

celé vlákno
Ja jsem taky slysel, ze se hodne zajimaji o jednu ostravskou firmu produkujici ve velkem shopy na MS technologiich. Mam z overenych zdroju.
Richi aura:67
27. 5. 2008 21:50 Nový

s co sklik?

celé vlákno
A to jako ted bude Seznam spolupracovat s Novou na Skliku? No to poteš! Doufám, že si tuhle aktivitu Illich přesunul někam jinam než to prodal :-) jinak nevím jak může spolupráce s firmou jako je Nova fungovat na seriózní úrovni ...
Michal Krsek aura:54
28. 5. 2008 8:11 Nový

Re: s co sklik?

celé vlákno
Spoluprace s firmou jako je Nova funguje uplne stejne jako s jakoukoliv jinou firmou ve stejnem oboru a ve stejne velikosti a podilem na trhu :-)
Dušan Janovský aura:100
27. 5. 2008 22:09 Nový

To je nízká cena

celé vlákno
160 až 200 miliónu za firmu typu Jyxo je málo. Barák plnej dobrejch programátorů jen tak neseženete, projekt typu blog.cz taky ne. Myslím, že reálná cena je dvoj- až trojnásobná.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 5. 2008 22:12 Nový

Re: To je nízká cena

celé vlákno
Apríl!
Richi aura:67
27. 5. 2008 22:15 Nový

Re: To je nízká cena

celé vlákno
Osobně si myslím že Jyxu od začátku chyběla jedna věc a to byl marketing a PR .. technolgie dobré ale neuměli je prodat ani protlačit mezi lidi, Blog.cz měl jenom štestí, jinak žádná aktivita, kdyby měli někoho šikovného na "píár" mohlo být Jyxo dávno někde uplně jinde a třeba by se ted prodalo jak říkáš i za trojnásobek.
Dušan Janovský aura:100
27. 5. 2008 22:26 Nový

Jyxu marketing nechyběl

celé vlákno
Jyxo naopak vždy mělo perfektní marketing. Nevím, Richi, jestli si uvědomuješ, co už asi 10 let klíčové na trhu. Jsou to lidi, programátoři. Jyxo mělo marketing zaměřený na programátory (pokora, jasné vyjadřování, fakta, linux) a z programátorů pramenil technologický úspěch. Nemyslím si, že by Michal neuměl dělat marketing pro masy, uměl by to. Ale on to nechtěl, chtěl být přitažlivější pro programátory. Tím teď mimochodem hodně oslabí, protože leckdo chtěl pracovat pro Jyxo, ale nevím, zda bude leckdo chtít pracovat pro Novu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 5. 2008 22:45 Nový

Re: Jyxu marketing nechyběl

celé vlákno
Zní to jako krásná pohádka ...
Richi aura:67
27. 5. 2008 22:55 Nový

Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
"Marketing zaměřený na programátory" je sice hezký ale chleba si za něj nekoupíš :-)
Já neříkám, že to dělal špatně, a třeba nechtěl mít další Seznam, ale kdyby to dělal jinak mohl to prodat líp = tak jak říkáš, za 2-3 násobek, takhle tu firmu oceníš ted jenom ty a pár programátorů, ale už ne finanční skupina co ji kupuje ... je nezajímá, že má dobré jméno u programátorů a že tam chtejí pracovat, je zajímá investice, návratnost penez a výdělek.
Dušan Janovský aura:100
27. 5. 2008 23:24 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Ne, já říkám, že to mohl prodat za dvoj- až trojnásobek už v tom současném stavu. Bez marketingu zaměřeného na lidi. Jenomže Michal, jak ho znám, nesmlouvá a nesonduje trh.

Vezmi si, že třeba blog.cz je pravděpodobně co do návštěvnosti česká dvojka. Čísla nejsou známa, ale dvojka pravděpodobně není ani Idnes, ani Centrum. Je to dost dobře možná blog.cz.

Už tedy jenom blog.cz, který tu hru nikdy nehrál, pomůže Nově nasednout na kolotoč boje o marketingové rozpočty, který vede Idnes s Centrem (Atlasem) už hezkých pár let. V tom lítaj desítky, možná stovky laciných miliónů (stačí přesvědčit šéfa marketingu velké firmy, proč má dát svůj balík peněz určený pro web právě k nám). A Nova se teď dostane skokem hned na druhou pozici. Jinak řečeno jenom samotný blog.cz má cenu 200 miliónů, možná víc.
Dušan Janovský aura:100
27. 5. 2008 23:37 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Reaguju sám na sebe: mrknul jsem se do netmonitoru a kecám. Návštěvnost blog.cz je asi dvakrát menší, než jsem si myslel. Ale stejně bych tu cenu za blog.cz viděl tak někde kolem té částky, kterou jsem zmínil.
David Antoš aura:100
27. 5. 2008 23:46 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Nicméně na trojku se vyhoupnou (resp. vyhoupli by se, kdyby s balíky čarovali stejně jako ostatní).
Luděk Černocký aura:42
28. 5. 2008 10:27 Nový

Re: BlahopřejiRe: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Myslíte cenu za blog.nova.cz? :) I když - co já vím, jaké má Nova plány s Jyxem a blog.cz :)
Topolanek, Bursik, Vondra
Topolanek, Bursik, Vondra (neregistrovaný)
28. 5. 2008 12:27 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
LOL. Tak vy jste teda odhadce :) Spletl jste si navstevnost o polovinu, ale stejne odhadujete cenu projektu na stejnou castku :)))) Myslim, ze neni treba dalsiho komentare o serioznosti vasich uvah. A na blog.cz je dobra max. tak ta domena, jinak je to hrozny "shit".

co se tyce programatoru Jyxa, tak tam je to jasne, ze kvalitni lide pro neco tak odporneho jako je Nova delat nebudou, takze odhaduji velky utek...

Tak hodne stesti :-)) gratuluji vsem, kdo takhle novu napalili :))
Topolanek, Bursik, Vondra
Topolanek, Bursik, Vondra (neregistrovaný)
28. 5. 2008 12:32 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
jeste dodam, ze to se netyka jen programatoru, ale dokonce i samotnych blogeru... kdo by chtel blogovat po boku sourozencu Gondiku napr. ? :)))
Pierre
Pierre (neregistrovaný)
28. 5. 2008 14:02 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Ti co si tam píšou blogísky o Tokio Hotel, velmi rádi. Budou si připadat IN, používat stejnou platformu jako celebrity. A to myslím vážně.
Arthur Dent
Arthur Dent (neregistrovaný)
28. 5. 2008 14:50 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Koho z uživatelů blog.cz (vzorek) takovéhle nuance zajímají?
Daniel Dočekal aura:99
28. 5. 2008 14:54 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
GettyImages a další agentury, jejichž obrázky budou používány NOVA.CZ v rozporu s autorským právem. Ty to bude zajímat (když už je konkrétně řeč o tom jednom vzorku)

:)
Arthur Dent
Arthur Dent (neregistrovaný)
28. 5. 2008 22:00 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
Jasně... Ale padl argument, že uživatelé nebudou chtít používat stejný systém jako Gondík (či tak něco). Otázka proto zněla: "Koho z těch TOP uživatelů bude zajímat, že je jeho blogísek nějak spojen s Novou?" Obávám se, že z toho vzorku nikdo netrpí odporem k Nově, tak populárním v jistých intelektuálštějších kruzích. Podezírat uživatele Blog.cz z intelektuálna by asi bylo už moc absurdní :)
Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
28. 5. 2008 7:40 Nový

Re: Jyxu marketing chyběl

celé vlákno
To zalezi na tom, co chcete delat. Pokud je vasim cilem ne provozovat vyhledavac jako takovy, ale dodavat technologie, je "marketing zamereny na programatory" presne to, co potrebujete. A z tohoto hlediska melo Jyxo marketing vyborny, skoro az genialni.
Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
28. 5. 2008 7:29 Nový

Re: Jyxu marketing nechyběl

celé vlákno
Presne tak, Jyxu se podarilo na zacatku vytvorit a pak celou dobu drzet image "Firmy ktera je technologicky nejlepsi ale protoze ma spatny marketing, tak neni tak pouzivana." Jeji technologie/vysledky samozrejme nebyly spatne, ale tak dobre jako povest nebyly - najdete si zde na Lupe muj test vyhledavacu ktery jsem delal nekdy pred peti lety.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Kseft stoleti :-)
Roj 27. 5. 2008 17:58
└ 
Re: Kseft stoleti :-)
Topolanek, Bursik, Vondra 27. 5. 2008 19:26
 
└ 
Re: Kseft stoleti :-)
Martin Kalenda 27. 5. 2008 20:42
co na to Lukašenko?
Ondřej Kučera 27. 5. 2008 18:02
Splnili cíl..
Rdm 27. 5. 2008 19:24
├ 
Re: Splnili cíl..
stoural 27. 5. 2008 21:13
│
└ 
Re: Splnili cíl..
Rdm 27. 5. 2008 21:45
└ 
Ano, splnili cíl...
Petr 28. 5. 2008 07:49
 
└ 
Re: Ano, splnili cíl...
Rdm 28. 5. 2008 09:24
 
 
└ 
Re: Ano, splnili cíl...
Petr 28. 5. 2008 09:31
Blahopřeji
lbs 27. 5. 2008 20:36
└ 
Re: Blahopřeji
Luděk Černocký 27. 5. 2008 21:30
 
├ 
Re: BlahopřejiRe: Blahopřeji
Xi Lao 27. 5. 2008 21:47
 
└ 
Re: Blahopřeji
Libor Nováček 28. 5. 2008 00:08
 
 
├ 
Re: Blahopřeji
Aleš Miklík 28. 5. 2008 07:04
 
 
│
└ 
Re: Blahopřeji
Roj 28. 5. 2008 08:28
 
 
└ 
Re: Blahopřeji
Michal Krsek 28. 5. 2008 08:09
Daniel Grunt
anonymní uživatel 27. 5. 2008 21:22
└ 
Re: Daniel Grunt
anonymní uživatel 27. 5. 2008 22:55
Tak jsem se netrefil
Eduard Hlava 27. 5. 2008 21:48
└ 
Re: Tak jsem se netrefil
anonymní uživatel 28. 5. 2008 00:19
s co sklik?
Richi 27. 5. 2008 21:50
└ 
Re: s co sklik?
Michal Krsek 28. 5. 2008 08:11
To je nízká cena
Dušan Janovský 27. 5. 2008 22:09
├ 
Re: To je nízká cena
anonymní uživatel 27. 5. 2008 22:12
└ 
Re: To je nízká cena
Richi 27. 5. 2008 22:15
 
└ 
Jyxu marketing nechyběl
Dušan Janovský 27. 5. 2008 22:26
 
 
├ 
Re: Jyxu marketing nechyběl
anonymní uživatel 27. 5. 2008 22:45
 
 
├ 
Jyxu marketing chyběl
Richi 27. 5. 2008 22:55
 
 
│
├ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Dušan Janovský 27. 5. 2008 23:24
 
 
│
│
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Dušan Janovský 27. 5. 2008 23:37
 
 
│
│
 
├ 
Re: Jyxu marketing chyběl
David Antoš 27. 5. 2008 23:46
 
 
│
│
 
├ 
Re: BlahopřejiRe: Jyxu marketing chyběl
Luděk Černocký 28. 5. 2008 10:27
 
 
│
│
 
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Topolanek, Bursik, Vondra 28. 5. 2008 12:27
 
 
│
│
 
 
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Topolanek, Bursik, Vondra 28. 5. 2008 12:32
 
 
│
│
 
 
 
├ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Pierre 28. 5. 2008 14:02
 
 
│
│
 
 
 
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Arthur Dent 28. 5. 2008 14:50
 
 
│
│
 
 
 
 
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Daniel Dočekal 28. 5. 2008 14:54
 
 
│
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Arthur Dent 28. 5. 2008 22:00
 
 
│
└ 
Re: Jyxu marketing chyběl
Michal Kára 28. 5. 2008 07:40
 
 
└ 
Re: Jyxu marketing nechyběl
Michal Kára 28. 5. 2008 07:29