Ale vy nemusíte ani tušit, zda to bylo kartou zaplaceno - ona totiž ta brána zajišťuje často různé platební metody - kartou, převodem, vkladem na účet atd. Čili vy jako majitel e-shopu člověka přesměrujete s identifikačními údaji (VS, číslo platby, výši platby atd.), a po zaplacení dostanete informaci, někdo s VS/číslem platby zaplatil částku XYZ.
Jenže ten agregátor vám často v té informaci ani nesděluje, jak to bylo zaplaceno. Na účet vám přijde platba převodem z účtu platební brány a nazdar.
Vám jako přijdou peníze z platební brány a vy na výpise z banky neevidujete příznak platba kartou? V balíku vám to snad posílají například z internetové peněženky, kterou Vám vytvořili. Tato peněženka je přeci Vaše. To že si zvolíte přeposílání peněz z Vaší peněženky na Váš účet je vaše nastavení. Je to stejné, jako když si z jednoho Vašeho účtu pošlete peníze na druhý Váš účet. Standardní platební brána přeci jenom zajišťuje převod peněz z kartového účtu zákazníka na účet nebo peněženku e-shopu. Ta peněženka je Vaše stejně jako účet. Vy přeci nikdy nevídíte při platbě kartou, ze kterého účtu Vám ty peníze přišly. To je jeden z bezpečnostních prvků karty. Jde o ochranu zákazníka. Kamil
Umíte číst? Psal jsem o platebních agregátorech, ne o bránách. Pokud jste někdy používal službu typu PayU, tak víte, že shromažďují platby z několika kanálů, vezmou si z toho provize, a pak vám pošlou hromadu peněz. Třeba jednou za 14 dnů. Vás nezajímá, jak to bylo zaplaceno. Zajímá vás, že to bylo zaplaceno. Víc nepotřebujete řešit.
To upřesnění je ale přece jasné. Ten agregátor slučuje především dva kanály pro urychlení placení: karty nebo online bankovnictví. U prvního je ověření a převod otázkou minut, u druhého vteřin. Zákazník tuto možnost volí, protože chce mít zboží co nejrychleji a neznám eshop, který by u tohoto způsobu platby expedoval až po 14 dnech. Takže po verifikaci převodu/platby kartou expeduje a do EET odesílá spolu s expedicí, pravděpodobně ten samý den. Takže je asi nejsnadnější tu evidence spojit rovnou po verifikaci. Že takových služeb obchodník využívá je věc druhá. Je to jeho problém, když si nasmlouval služby, za které platí nemalé poplatky a ještě mu jeho peníze drží 14 dnů na účtě. Je to jakoby sekuriťáci při převozu peněz 14 dnů bloumali po D1 než je dovezou do banky, nebo se prodavač rozhodl, že bude mít 14 dnů tržbu v kapse a pak ji dá do kasy. Zákazníka ani EET takto hloupě nastavené procesy nemusí zajímat. Ale díky za vysvětlení, vysvětluje to angažovanost APEKU a tancování PayU, pro které jsou hlásnou troubou..stačí si projít jejich PR, kde se nebývale často vyskytuje kombo PayU, Apek a Mall Group.
Viz predchozi prispevek, prakticky vsechny tzv platebni brany umoznuji vyber z nekolik zpusobu plateb, od prevodu na ucet, pres platbu kartou po vyuziti vsemoznych predplacenych kuponu, sms atd atd. Vy jako obchodnik se prevazne vubec nedovite, jak to dotycny zaplatil, dozvite se maximalne to, ze platba probehla OK a jeji identifikator. Nasledne vam dorazi sumarni castka (interval zavisi na obratu, pokud delate miliony denne, tak to chodi denne, pokud je to tisicovka mesicne, tak mesicne) a nekdy casem, rozpis vyse platby vs identifikator. Tzn, muzete si ucetne sparovat konkretni castky, ale netusite a nikdy nebudete, jak to dotycny zaplatil.
A to si predstavte, ze nektere sluzby umoznuji i kombinaci vice typu plateb. Tzn muzete cast zaplatit prevodem, dalsi cast kartou atd. Coz je mimo jine presne duvod, proc obchodnici podobne brany vyuzivaji - aby nemuseli tyto veci vubec resit.
Ostatne, podobne radostne bude resit uhrady castecne zalohovou fakturou, castecne hotove, castecne kartou, zapoctenim dobropisu ... i primo na pobockach. Bordel je velmi slabe slovo.