Adastra rozšiřuje záběr a kupuje poloviční podíl v české agentuře Proboston

25. 9. 2018

Sdílet

Pavel Kysela a Filip Líbal, Adastra a Proboston
Pavel Kysela a Filip Líbal, Adastra a Proboston

IT podnik Adastra Group za nespecifikovanou částku kupuje 50procentní podíl v české firmě Proboston. Skupina se tak rozrůstá o další oblast týkající se digitalizace a získává kreativní a marketingovou agenturu, která pracuje třeba pro T-Mobile nebo Kofolu. Proboston doposud plně ovládal Filip Líbal.

Adastra chce v rámci technologických zakázek dodávat kompletní služby. „Podílem v Probostonu Adastra potvrzuje celosvětový trend velkých hráčů na trhu IT a pro své zákazníky se stává one-stop-shop partnerem,“ vysvětluje generální ředitel české Adastry Pavel Kysela.

Adastra koncem loňského roku podobně vstoupila také do pražské společnosti Blindspot Solutions, kde drží 50 procent. Blindspot pomáhá firmám a organizacím s nasazováním strojového učení a prvků umělé inteligence. Už dříve skupina koupila mobilní vývojáře Anywhere, ze kterých jsou dnes Adastra.one.

Proboston má na trhu nadále fungovat jako samostatný subjekt, ale bude také integrovaný do struktur nového spolumajitele v rámci byznysové nabídky.

Adastra v loňském roce v České republice dosáhla na tržby 1,055 miliardy korun a celá skupina se dostala přes tři miliardy. Firma zaměstnává přes 1500 lidí.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).