Americké firmy DirecTV a Dish se spojí. Vznikne největší placená televizní platforma

30. 9. 2024

Sdílet

DirecTV se spojuje s firmou Dish Autor: DirecTV

Americký satelitní operátor DirecTV kupuje svého dlouholetého soupeře Dish. Spojením vznikne největší poskytovatel placených televizních služeb v USA. Obě firmy doufají, že díky tomu budou lépe čelit dravé konkurenci v podobě streamovacích služeb.

Kupní cena Dishe je symbolický jeden dolar, protože firma je zadlužená a nový majitel se zavázal, že ji převezme i s dluhy. Spojené firmy budou mít levnější provoz a podělí se o infrastrukturu. Zákazníky by měly přilákat menší a levnější balíčky televizních programů.

Obě firmy mají dnes přibližně 20 milionů zákazníků, z toho DirecTV jich má přes 11 milionů. Zájem o satelitní televizi průběžně klesá, ještě před devíti lety měl jenom DirecTV tolik zákazníků, co teď mají obě firmy dohromady. Streamovací služby nabízejí za nižší cenu přístup k živému vysílání i bohatému katalogu filmů a seriálů. 

Dosavadní majitel satelitní platformy Dish, společnost EchoStar, se nyní zaměří na rozvoj 5G sítí. Celá transakce by měla být dokončena koncem roku 2025, teď ji musí ještě schválit úřady. Obě firmy se chtěly spojit už v roce 2002, tehdy se však antimonopolní úřad postavil proti.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).