Hlavní navigace

Apple dokončil koupi aplikace Shazam, služba bude nově fungovat bez reklam

Sdílet

David Slížek 24. 9. 2018

Je to oficiální. Apple oznámil, že dokončil koupi aplikace Shazam, která slouží k rozpoznávání hudby na základě krátkých úryvků a k objevování nových zajímavých interpretů. Podle informací serveru Techcrunch za ni zaplatil asi 400 milionů dolarů.

V krátké době by se Shazam měl zbavit reklam a bude fungovat bez nich, oznámil Apple v tiskové zprávě. Dosud se uživatelé mohli reklam zbavit jen zakoupením placené verze Shazam Encore.

Tým, který Shazam provozuje, by měl spolupracovat s vývojáři, kteří stojí za službou Apple Music, dodává firma. Jaká bude dlouhodobá budoucnost aplikace – zda bude nadále fungovat samostatně, nebo se stane například součástí Apple Music – ale není z vyjádření jasné.

Otázkou také zůstává, zda Apple od aplikace neodstřihne konkurenční hudební služby, jako je například Spotify. Zabývala se tím i Evropská komise, která začátkem září nakonec transakci posvětila.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.