Hlavní navigace

Apple přišel o nejhodnotnější značku. Po letech ho předstihl Google

3. 2. 2017

Sdílet

Ještě před pěti lety je dělilo šedesát miliard dolarů. Podle aktuálního žebříčku Brand Finance Global 500 už Google náskok konkurence ze sousedství vymazal. A nakousnuté jablko už není nejhodnotnější značkou světa. 

Google během loňského roku zvýšil svou hodnotu o 24 procent na 109 miliard dolarů a těsně předstihl Apple, který loni naopak 27 procent ztratil a skončil na 107 miliardách. Na paty už jim ale šlape další kolos ze Silicon Valley – Amazon. Jeho hodnota loni poskočila o 53 procent a zastavila se na 106 miliardách. 

Žebříček kombinuje marketingové investice, firemní pověst, loajalitu a spokojenost zaměstnanců a výsledkem je pak odhad hodnoty značky. 

V první desítce se umístil i Facebook, jehož hodnota loni vzrostla na 62 miliard, a to mu vysloužilo deváté místo. Do první padesátky se poprvé protlačili čínští obři Alibaba a Tencent, respektive jejich 28 a 22miliardové značky.  

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).