Ještě před pěti lety je dělilo šedesát miliard dolarů. Podle aktuálního žebříčku Brand Finance Global 500 už Google náskok konkurence ze sousedství vymazal. A nakousnuté jablko už není nejhodnotnější značkou světa.
Google během loňského roku zvýšil svou hodnotu o 24 procent na 109 miliard dolarů a těsně předstihl Apple, který loni naopak 27 procent ztratil a skončil na 107 miliardách. Na paty už jim ale šlape další kolos ze Silicon Valley – Amazon. Jeho hodnota loni poskočila o 53 procent a zastavila se na 106 miliardách.
Žebříček kombinuje marketingové investice, firemní pověst, loajalitu a spokojenost zaměstnanců a výsledkem je pak odhad hodnoty značky.
V první desítce se umístil i Facebook, jehož hodnota loni vzrostla na 62 miliard, a to mu vysloužilo deváté místo. Do první padesátky se poprvé protlačili čínští obři Alibaba a Tencent, respektive jejich 28 a 22miliardové značky.