Hlavní navigace

Avast za miliardu prodává minoritu v Jumpshotu, letos se zbavuje už druhé sekce

Sdílet

Jan Sedlák 22. 7. 2019

Česká společnost Avast Software se zbavuje části své dřívější americké akvizice. Britské firmě Ascential za 60,76 milionu dolarů prodává 35procentní podíl ve svém podniku Jumpshot. Pro srovnání, roční tržby Avastu přesahují 811 milionů dolarů. Obchod ještě čeká na schválení antimonopolních úřadů.

Britové budou moci v Jumpshotu získat dalších 16 procent, pokud se podaří splnit určitá výkonnostní kritéria (KPI), jejichž hodnota zveřejněna nebyla. Tento další odkup se nemůže odehrát dříve než v lednu roku 2021. Maximální částka, kterou by pak celkově měl Ascential zaplatit, je do 300 milionů liber.

Avast a Jumpshot budou nadále úzce spolupracovat. Jumpshot slouží k analýze chování uživatelů a jejich nakupování na internetu, k čemuž využívá anonymizovaná data, typicky z nainstalovaných aplikací Avastu. Ascential toho chce využít v rámci svých aktivit v rámci webové analytiky.

Jumpshot měl na konci loňského roku aktiva ve výši 12,5 milionu dolarů a ztrátu 4,6 milionu dolarů. Mezi zákazníky má třeba TripAdvisor, Condé Nast, Kantar a další.

Avast se letos v únoru také zbavil sekce Managed Workplace, která generovala nižší miliony dolarů a kterou prodal společnosti Barracuda Networks.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 7. 2019 22:27

    Lukáš Karas

    Že Avast prodal část dřívější akvizice, není přesná formulace. Jumpshot byl Kalifornský startup který prodával nástroj na odebrání malware z počítače. Po integraci technologií do svého antiviru značku opustil. Po pár letech kdy se hledal název pro analytický produkt (tým byl toho času výhradně v Praze) značku Jumpshot zrecykloval.