Jumpshot měl před ukončením výnosy skoro 900mil. Kč (podle prodeje akcií měla firma hodnotu 4 mld Kč) a vy tvrdíte, že vedení AVASTu "očividně nevědělo", z čeho ty příjmy plynou? To už by bylo horší přiznat takovou nekompetenci než lhát, že nevěděli, že prodávají data klientů, když je to na základě dat z Avastu a z rozšíření prohlížečů!
Nikdo mě nepřesvědčí, že management neví, co prodávají zákazníkům při ceně 50mil Kč/ročně, viz informace od OMNICOM:
Jumpshot appears to have offered access to everything. In December 2018, Omnicom Media Group, a major marketing provider, signed a contract to receive what's called the "All Clicks Feed," or every click Jumpshot is collecting from Avast users. Normally, the All Clicks Feed is sold without device IDs "to protect against triangulation of PII (Personally Identifiable Information)," says Jumpshot's product handbook. But when it comes to Omnicom, Jumpshot is delivering the product with device IDs attached to each click, according to the contract.
In addition, the contract calls for Jumpshot to supply the URL string to each site visited, the referring URL, the timestamps down to the millisecond, along with the suspected age and gender of the user, which can inferred based on what sites the person is visiting.
zase za provinění nechceš společnost potopit, mělo by se postupně zvyšovat, aby to odrazovalo. Tohle je u Avastu první provinění a už tak dostal největší pokutu ever.
Někdy funguje dobře i malá pokuta a není potřeba dusit. Podobně velkou pokutu zaplatili i v USA, jumpshot odkoupili od akcionářů za miliardu a půl a uzavřeli (náklady vyčíslili na půl miliardy).
Tj. nejsou to malé náklady, ale když to porovnáme se ziskem, jsou to malá čísla. Pro Avast to je ale citlivé téma a dnes už na to dávají pozor, aspoň to tak vypadá. Na akciovém trhu to ale pěkně znělo a to byl asi největší trest.
Pro Avast to je možná citlivé téma, ale pokud je finální bilance téhle akce v plusu, pořád to byl dobrý obchod za trochu toho popela na hlavě, což si dřív nebo později vezme za byznys model někdo, koho pověst trápit nebude. A to je při dnešní frekvenci přejmenovávání značek celkem očekávátelné.
Nejde o to dát pokutu likvidační pro celou firmu a celý její byznys, jde o to dát pokutu, která v součtu s poklesem příjmů kvůli ztrátě důvěry a v součtu s náklady na "nápravu" (tj. to odkoupení a likvidaci dceřinky, přes kterou ty prodeje maskovali) vyjdou jako citelný zásah.
Kde trest nebolí nelze očekávat nápravu.
Je to stejny jako kdyz nase slavne ourady davaji marketum pokuty v desitkach tisic za prodej plesniveho masa. Market si na pokutu vydena za mene nez sekundu provozu, a plesnive maso bude prodavat vesele dal.
Je k tomu treba podoknout, ze to nikdy nebylo zadne nedopatreni, znam osobne par zamestnancu po kterych vedeni chtelo aby to maso omyli octem aby nesmrdelo.
A ty "kontroly" se nejmene mesic predem ohlasi, takze to je pak vzdy velky uklid aby to vypadalo ze je vse OK.
Obycejne udaje (tzn treba adresa) se prodavaji za radove desetikoruny. Toto je radove hodnotnejsi skupina udaju. Takze kdyby ta pokuta byla 351M ... ale EUR, tak by to tak +- odpovidalo (vychazim ze 100M postizenych).
Jinak receno, urad neco udelal protoze musel = resilo se to mezinarodne. Kdyby si stezoval nekdo jen lokalne, neudela vubec nic, ale ve finale je z toho jasne sdeleni, sbirejte a prodavajte udaje, vyplati se to.
Ohodnotil totiz tu skodu na 3,5Kc per postizeneho uzivatele ... k smichu ze? Uz jen reseni souhlasu se zpracovanim vas bude stat o 2 rady vic.