Jumpshot měl před ukončením výnosy skoro 900mil. Kč (podle prodeje akcií měla firma hodnotu 4 mld Kč) a vy tvrdíte, že vedení AVASTu "očividně nevědělo", z čeho ty příjmy plynou? To už by bylo horší přiznat takovou nekompetenci než lhát, že nevěděli, že prodávají data klientů, když je to na základě dat z Avastu a z rozšíření prohlížečů!
Nikdo mě nepřesvědčí, že management neví, co prodávají zákazníkům při ceně 50mil Kč/ročně, viz informace od OMNICOM:
Jumpshot appears to have offered access to everything. In December 2018, Omnicom Media Group, a major marketing provider, signed a contract to receive what's called the "All Clicks Feed," or every click Jumpshot is collecting from Avast users. Normally, the All Clicks Feed is sold without device IDs "to protect against triangulation of PII (Personally Identifiable Information)," says Jumpshot's product handbook. But when it comes to Omnicom, Jumpshot is delivering the product with device IDs attached to each click, according to the contract.
In addition, the contract calls for Jumpshot to supply the URL string to each site visited, the referring URL, the timestamps down to the millisecond, along with the suspected age and gender of the user, which can inferred based on what sites the person is visiting.