Hlavní navigace

Banka CREDITAS testuje multibankovní aplikaci Richee, napojí i účty dalších bank

18. 7. 2018

Sdílet

Richee - aplikace - bankovniství - fintech - CREDITAS Autor: CREDITAS Bank

Zatím v testovacím režimu, od podzimu naostro. Banka CREDITAS představila vlastní mobilní aplikaci Richee, která umí pracovat s informacemi o účtech více bank najednou. Podobné funkce, které umožnila evropská směrnice PSD2, už některé banky nabízejí v rámci svého internetového bankovnictví, Richee se od nich liší vlastně hlavně tím, že jde o samostatnou aplikaci, která může fungovat nezávisle na mateřské bance. 

Richee běží zatím v omezeném pilotním provozu, běžným uživatelům se má otevřít od září. Klienti si zatím mohou připojit účty čtyř bank: CREDITAS, Air Bank, Fio banky a Equa bank. Během léta se má množina rozšířit ještě o Českou spořitelnu a MONETA Money Bank. CREDITAS totiž čeká, až banky nabídnou plnohodnotná API (dnes někdy využívanou metodu screen scrappingu aplikace nepoužívá).

Aplikace nabízí klasické finanční funkce: zobrazení zůstatků účtů či transakcí, jejich kategorizaci (zatím ruční, od podzimu by měla být automatická) a zobrazování různých statistik příjmů a výdajů. V ostrém provozu má aplikace nabídnout zajímavější funkce: bude umět zadávat platby na účtech v různých napojených bankách, posílat notifikace v reálném čase nebo založit klientovi spořicí účet – samozřejmě u banky CREDITAS.


Autor: CREDITAS Bank

Podpora prodeje vlastních produktů má být jedním z obchodních modelů, na kterém chce CREDITAS v aplikaci vydělávat. Další z možností je také prodej produktů třetích stran a do budoucna i přidání některých zpoplatněných funkcí (základní služby v aplikaci budou pro uživatele zdarma). 

Uživatel si od podzimu bude moci založit na několik kliknutí tzv. Richee účet (tedy jinak obrandovaný účet u CREDITAS). Banka k účtu bude vydávat také brandované platební karty.

Banka aplikací míří hlavně na mladší klientelu, kterou dnes nedokáže oslovit tradičním pobočkovým přístupem. Do budoucna má banka s aplikací řadu dalších plánů: funkce pro sdílení informací v rámci rodiny a sdílení rodinných rozpočtů, finančního rádce nebo NFC platby přímo z aplikace (v 1. kvartálu příštího roku by měla integrovat službu Google Pay). Vedle aplikace Richee bude CREDITAS nadále provozovat své klasické internetové bankovnictví, včetně jeho mobilní aplikace. 

Richee bude k dispozici pro systémy Android (od verze 5.0) a iOS (od verze 10.0), do budoucna banka uvažuje také o vytvoření desktopové aplikace (pokud o ni bude mezi uživateli zájem).

Integraci účtů jiných bank už v Česku nabízejí aplikace dalších bank, například MONETA, Air Bank nebo České spořitelny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 7. 2018 12:32

    pan Kulel (neregistrovaný)

    Citace z článku: "...může fungovat nezávisle na mateřské bance".
    Chápu správně, že pro používání aplikace nemusím mít u Creditas účet, respektive u nich nemusím mít vůbec žádný produkt?

  • 18. 7. 2018 15:37

    pan Kulel (neregistrovaný)

    Díky za odpověď. :) Teď už jen aby pohnuli s desktopovou verzí, docela by se mi hodil nástroj, kde bych si omrknul všechny účty najednou a případně mezi nimi přesouval peníze, ale nevidím důvod, proč to mám patlat na mobilním displeji, když stejně platby řeším u notebooku (kopírovat na mobilu fakturační údaje z PDF do aplikace, to fakt nedávám).

  • 22. 10. 2019 20:49

    bez přezdívky

    Když jsem si chtěl přečíst obchodní podmínky na mobilu, tak to bylo udělané stylem, že se to nedalo ovládat a číst. Když jsem si je chtěl přečíst na webu, tak to hlásí 500 Internal Server Error: If you are the administrator of this website, then please read this web application's log file and/or the web server's log file to find out what went wrong. A když jsem se chtěl na webu podívat, co ta aplikace dělá, tak obrázek mobilu na webu byl jen černý - nefunkční grafika. Vůbec nic nefunguje a to jim mám svěřit data? Jak někdo může napsat recenzi na službu a toto nevidět?

  • 19. 7. 2018 12:58

    Tomáš Ruprecht (neregistrovaný)

    A proč byste to přepisoval, když ty údaje z PDF Vaše bankovní aplikace pohodlně pomocí OCR (Optical Character Recognising) přečte a předvyplní Vám platební příkazy? Žijete ještě za dob Rakouska-Uherska se mi zdá :-) Jen žertuju... Tohle umí Šanon od Air Bank , vyfotíte si klidně mobilem účtenku a OCR a nějaké sofistikované další algoritmy poznají sémantiku a předvyplní dle toho platební příkaz...

    Dokonce dostanete speciální emailovou schránku (tuším: jmeno.prijmeni@sa­non.airbank.cz), do které když to PDF pošlete, tak se automaticky do toho Šanonu nahraje a předvyplní Vám platební příkaz z té OCR analyzované přílohy mailu :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).