
Televizní skupina Barrandov oznámila v dnešní tiskové zprávě, že od srpna ruší večerní zpravodajskou relaci Naše zprávy a od září nasadí místo ní nové zpravodajské formáty. S novým programovým schématem se v nabídce TV Barrandov objeví nový pořad, který bude s nadhledem komentovat aktuální domácí i světové dění,
uvádí se v citované zprávě.
Podle informací deníku Blesk by měl mít avizovaný pořad na starosti generální ředitel televize Jaromír Soukup, který už na své stanici uvádí osm jiných pořadů – Takový byl týden J. S., Týden podle J. S., Instinkty J. S., Aréna J. S., Kauzy J. S., Jak dopadly Kauzy J. S., Týden s prezidentem a Duel J. S. Citovaný server také dodal, že moderátoři a další aktéři zrušeného zpravodajského pořadu nebyli o jeho konci předem informováni a o jejich budoucnosti není zatím nic bližšího známo.
Důvod? Klesající zájem diváků…
Podle vyjádření televize Barrandov hovoří pro ukončení klasického večerního zpravodajského bloku především fakt, že dlouhodobě klesá zájem diváků o zpravodajství na všech televizních kanálech. Tento trend mají potvrzovat nejen výzkumy samotné televize Barrandov, ale i data z výzkumu Media Market Lifestyle agentury Median. TV Barrandov se jako první rozhodla na tento dlouhodobý trend reagovat a vyjít divákům vstříc,
píše se ve vyjádření televize.
Vedení televize se proto domnívá, že televize musí, stejně jako ostatní média, reagovat na měnící se požadavky a spotřebitelské návyky. Hlavním zdrojem zpráv jsou dnes především onlinová média, což ostatně vidíme velmi dobře i na konzumaci zpravodajského portálu Týden.cz, který spadá do skupiny Empresa Media,
vysvětluje svůj postup televizní skupina.
Od září se na obrazovku vrátí jak diskuse Aréna Jaromíra Soukupa a Duel Jaromíra Soukupa, tak i pořad Kauzy Jaromíra Soukupa. Jsem přesvědčen o tom, že naše rozhodnutí je správné.
Televize Barrandov rozhodně nerezignuje na zpravodajství a publicistiku, jen ji chceme, podobně jako v případě jiných mých pořadů, nabídnout v podobě, která bude pro diváky atraktivní. Věřím, že opakování zpráv z internetu a promítání videí ve stylu sociálních sítí není prostě již perspektivní cesta. Již v průběhu léta jsme si vyzkoušeli některé nové zpravodajské formáty a nyní víme, že mají šanci uspět, uvedl Soukup z pozice generálního ředitele televizní skupiny Barrandov a předsedy představenstva mediálního domu Empresa Media.