Již 7 let stará informace: "ITU formálně přistoupila k přidělení pásma 700 MHz (konkrétně 694–790 MHz) globálnímu mobilnímu průmyslu na Světové radiokomunikační konferenci v roce 2015 (WRC-15), která právě probíhá v Ženevě." Našeho státu, potažmo ČTÚ, se to také týká a pravděpodobně jediné řešení osekání TV pásma byl vznik DVB-T2, nebo snížení počtu TV stanic. Proto bych zde vnitrostátní komplot našeho státu a operátorů nehledal.
ITU má fakticky větší vliv než Brusel, protože nerespektování koordinace kmitočtů by vedlo k celosvětovému telekomunikačnímu Babylonu.
O přidělení frekvencí rozhoduje stát a nikoliv samotní operátoři, takže ti ani nemají co platit za případné škody.
Oficiálně máte pravdu. Ovšem reálně o přidělení frekvencí rozhoduje stát SPOLEČNĚ s největšími operátory, na základě jejich účinného lobingu. Rovněž na základě lobingu rozhodl stát o nuceném přechodu na DVB-T2. Brusel žádný plošný přechod na DVB-T2 nežádal. Zmíněné kompenzace pro operátory, které nyní Brusel vyšetřuje, jsou rovněž důsledkem výše zmíněného lobingu.
Bohužel smyslem mělo být uvolnění frekvencí pro 4. mobilního operátora. Což se nestalo, proto by se frekvence měly vrátit... Aha, oni si je mezitím rozebralí stávající inkumbenti. Ti by měli nejspíše taky zaplatit vzniklou škodu, pokud Brusel rozhodne proti Česku. Ale to se také nestane, ještě to tak, aby nám šahali na náš pohádkový zisk.
Samozřejmě to nakonec zaplatí daňový poplatník - a bejvalí ministří a činovnící, co to zpunktovali, zůstanou naprosto nepostižitelní.
Fraška po všech stránkách :-/
Podstatný pro celý proces je legislativná rámec, který je dán nařízením vlády tedy požadavky na technické parametry vysílacích sítí a délku přechodu. Pro tuto diskusi je podstatné, že EU bude zkoumat zda požadavky v nařízení vlády na délku přechodu a kompenzace za souběh byl či nebyl nedovolenou podporou pozemní platformy.
Přechod na DVB-T2 byl státem nařízen vládou schváleným nařízením, které lze dohledat pod názvem Technický plán přechodu na standard DVB-T2 Nařízení vlády č. 199/2018 Sb., aktualizace - prodloužení přechodu z důvodu covidu z 25. května 2020 Nařízení vlády č. 268/2020 Sb.. Ve všech dokumentech, ke kterým se lze proklikat jsou termíny zapnutí DVB-T2 v kokrétních lokalitách doba souběhu a vypnutí vysílání DVB-T. https://www.mpo.cz/cz/e-komunikace-a-posta/dvb-t2/technicky-plan-prechodu-na-dvb-t2--240986/
V této kauze nejde jen o české peníze kontrolované EU, ale hlavně o žalobníčky z řad satelitních operátorů, kterým bylo líto, že se nemohli také přiživit na nuceném uvolnění DVB-T2 pásma 700 MHz, což se DVB-S samozřejmě netýká. Dále se jedná o státní podporu, ale skutečnými vlastníky jsou nadnárodní instituce a proto to má rozhodnout Brusel.
"A co by asi podle vás měli úředníci zodpovědní za zkoumání státní podpory v členských státech teď dělat?" - To je snadné - přiznat si, že jsou zbyteční a jít si hledat nějakou užitečnou práci.
Podle toho co píšete, ti úředníci neřeší rozdělování unijních peněz ale rozdělování českých peněz českým státem v Česku. Do toho by celé EU mělo být úplný kulový a to, že jim to někým špatně napsané smlouvy dovolují dělat, ještě neznamená, že to není nesmysl.
A to, že Unie zvládá dělat víc věcí najednou taky není žádné plus. Stačilo by, kdyby toho dělali polovic, ale dobře.