Češi příliš nemají zájem o změnu operátora. Společnost Nielsen Admosphere vydala průzkum na takzvané internetové populaci od věku 15 let a výše, který ukazuje, že pouze 11 procent zákazníků v následujících šesti měsících chce změnu operátora uskutečnit. V uplynulém roce ho změnilo jen 13 procent klientů.
Nejčastějším důvodem změny je cena. Nízký zájem o změnu je pravděpodobně vedle pohodlnosti také fakt, že operátoři v podstatě nabízí tarify velice podobné a je těžké najít něco skutečně odlišného a výhodnějšího. Je přitom faktem, že Česko má jedny z nejdražších datových tarifů v Evropě.
Výzkum také ukazuje, že 29 procent zákazníků hodnotí cenovou úroveň mobilních služeb v Česku neutrálně a šest procent pak situaci neumí posoudit. Spíše nepříznivě stav hodnotí 28 procent lidí, velmi nepříznivě 16 procent. Velmi příznivě situací vidí pouze tři procenta dotázaných, spíše příznivě pak 19 procent.