Asi by to chtělo kombinaci obého. Postavy které hrají v příběhu samozřejmě budou mít dialogy vymyšlené autory. Nicméně i tady může AI pomoci, může ty dialogy namluvit. No a výrazný posun by mohl být u vedlejších postav. Protože hráče časem omrzí hnát se po hlavní příběhová linii hry jako ohař, zastaví se, začne zkoumat herní svět a zkusí komunikovat s vedlejšími postavami hry. A jak to do této doby vždy dopadlo? Postavy papouškovaly pár větiček stále dokola. A to by se nyní mohlo změnit. Mohlo by to být vítané osvěžení herního světa ;-)
Ja mam spis obavu, ze to muze uskodit. Asi uplne nechceme pusty svet ve hrach, ktere se neodehravaji v pustine, ale zase aby se kazde NPC pokouselo o smysluplne projevy a clovek se ztracel v tom, co je dulezite a co je kulisa, nemusi byt uplne idealni.
Samozrejme bude zalezet na konkretni implementaci v konkretni hre, uvidime, jak to dopadne.