Hlavní navigace

Česká mapová sociální síť Mapotic získává desetimilionovou investici a jde do světa

Sdílet

Jan Sedlák 6. 9. 2018

Štěstí na trhu začíná zkoušet další sociální síť. Je z Česka, jmenuje se Mapotic a čerstvě získala investici 10 milionů korun od tuzemského fondu P&J Capital.

Mapotic původně vznikl jako spin-off projekt pražské společnosti COEX, která vyvíjí software na zakázku. Stojí třeba za aplikací pro internetovou televizi Obbod. Cestou vývoje jednotlivých IT projektů se také Mapotic potkal s novými investory.

Vložené peníze umožnily Mapoticu vyčlenění do samostatné společnosti. Připravuje se vstup na zahraniční trhy, aktivity se mají rozjet letos na podzim. Firma uvádí, že „dostat se do černých čísel bude nějakou dobu trvat“.

Mapotic umožňuje uživatelům vytvářet vlastní mapy na dané téma. Najít lze třeba mapu „Cestujeme bez lepku“ a na ní uvedené restaurace v Česku, kde se lze tímto způsobem najíst. Na rozvoji mapy se pak dále podílí členové komunity.

„Od spuštění platformy pro Českou republiku v únoru 2017 zde vzniklo již více než 1500 map. Konkrétní témata či potřeby přitahují uživatele podobných zájmů, kteří poté mapy rozšiřují přidáváním nového obsahu. Zejména díky komunitnímu principu vzniká na Mapoticu specifický a často unikátní obsah, který se jinde těžko hledá,“ věří společnost s tím, že hlavním směrem rozvoje mají být právě mapové komunity.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.