Uváděl jsem to schválně jako příklad, že i kdyby dopravce zlevnil sebevíc, stejně to pro mne nebude výhodné.
Netušil jsem, kolik SIPO vlastně stojí. Každopádně pokud potřebují zdražit, bylo by pravděpodobně mnohem taktičtější prostě tu službu zdražit o 5 Kč než to udělat takhle, kdy to vypadá, že chtějí 5 Kč za e-mail.
Názornější by IMHO bylo použít příklad, kdy problém není v tom, že o službu nemám zájem už z principu. Takže místo Somálska třeba Nový Zéland, kam bych se podíval rád, ale jsem za letenku ochoten dát nanejvýš (např.) 10000 Kč, zatímco letecká společnost není ochotná jít pod 20000 Kč (vymyšlené číslo, v praxi to určitě bude víc). To je prostě kapitalismus, může se stát, že cena, která by ekonomicky vyhovovala oběma stranám, neexistuje a pak holt služba nebude.
Ale to jsou všechno jen myšlenkové pokusy, v praxi si nedokážu představit, že by Česká pošta při stávajícím ceníku a třech milionech klientů na provozování SIPO prodělávala. Jestli to opravdu dokáže, je to s jejím hospodařením mnohem horší, než jsem si představoval.
Stručná verze: Česká pošta už dávno nechce SIPO poskytovat a snaží se to dát zákazníkům různými způsoby najevo. Bohužel pro Poštu mnozí zákazníci jsou otrlí a u SIPO zůstávají, takže Česká pošta musí přitvrzovat.
(Samozřejmě chápu, že s tím Pošta má náklady a nechce tu službu dotovat. Jenže zaznamenávám v souvislosti s tou službou jen zprávy o zdražování, ale žádné zprávy o zlepšování té služby. Snad jediné zlepšení bylo kdysi avízo e-mailem, které stejně zavedli jenom proto, aby mohli papírové avízo zpoplatnit a tvrdit, že přece můžete používat ten e-mail.)