Hlavní navigace

České dráhy rozšířily bezplatnou Wi-Fi do dalších rychlíků, dočkají se i regiony

Sdílet

Jan Sedlák 1. 7. 2019

České dráhy ještě před prázdninami stihly rozšířit bezplatný Wi-Fi internet do dalších vlaků. Dočkaly se rychlíky, během příštího roku se má služba dostat do většiny dálkových vlaků a rozšířit se i v regionální dopravě. Dráhy říkají, že už Wi-Fi nabízejí ve více než tisícovce spojích.

„Během uplynulého půl roku jsme rozšířili nabídku Wi-Fi hlavně do běžných rychlíků. Služba je nyní dostupná v označených vozech rychlíků »Rožmberk« a »Bezdrev« na lince R 11 Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno, v rychlících »Slezan« linky R 8 z Brna přes Přerov a Ostravu do Bohumína, v rychlících »Vltava« a »Lužnice« z Prahy do Tábora, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic a také v rychlících linky R 9 »Vysočina« Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Zároveň jsme doplnili Wi-Fi do některých osobních vlaků s řídicími vozy. Jde například o vlaky na lince Plzeň – Beroun,“ uvádí dopravce.

České dráhy nyní hledají nového dodavatele internetového připojení, protože operátoři už nechtějí nabízet neomezená data a hodlají účtovat podle počtu stažených dat.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 7. 2019 12:48

    P K (neregistrovaný) 195.128.213.---

    No, plakat na straně jedné, jak musí těžce platit za data, protože cestující utrácejí a pak si s mediálním humbukem pokrýt dalších dvacet spojů, to už chce odvahu.

  • 1. 7. 2019 21:24

    Tomáš2

    to ale není pravda, viz i odkaz v článku. Doteď platily ČD pevnou cenu za službu bez vztahu ke staženým datům, letos jim operátoři tohle vypověděli a ČD vypsaly nový tendr. Nikdo co vím si nestěžuje, že zákazníci stahují moc, jen že to nově budou muset začít nějak řešit, ale to až podle výsledků tendru.

  • 1. 7. 2019 22:40

    vdx

    Tak je otázka, jak kvalitní ten internet v těch vlacích bude...
    Stejně nechápu, proč když mají ČD telematiku, si už dávno nevytvořili vlastní síť kolem trolejí a nádražních uzlů. V takovém případě by nestandardní frekvence jakou měl třeba bývalý Ufon a další poskytovatelé nevadila, protože by stačila jedna dvě krabičky na vlak, nemusel by se řešit problém nekompatibility s mobily cestujících...