Tuzemské společnosti zaměřené na software jako službu (SaaS) se začínají spojovat a rozjíždí první konferenci zaměřenou právě čistě na SaaS. Marketing MonStaaS se uskuteční 11. října v Brně v Jihomoravském inovačním centru.
„Rozjet SaaS projekt je velmi náročné, musí za ním stát velmi dobrá myšlenka. Pokud však takovýto projekt překoná prvotní extrémně náročnou fázi a získá trakci, zisky jsou mnohem větší, globální expanze snadnější a hrozba zkopírování produktu konkurencí minimální,“ uvádí organizátoři s tím, že české SaaS firmy s mezinárodními ambicemi si prozatím spíše nevyměňovaly zkušenosti.
Cílem konference je tedy mimo jiné začít budovat zdejší SaaS komunitu, sdílet mezi sebou informace a know-how, popularizovat SaaS jako samostatné odvětví vedle e-commerce a podobně nebo řešení expanze českých firem do zahraničí.
Organizátoři chtějí dělat v budoucnu další akce. Jako příklady, co se má v komunitě řešit, uvádí nasazování globálních platebních bran, které podporují automatické obnovování plateb (subscription billing), jak se řeší globální marketing a prodej, budování cloudové infrastruktury, zavádění lokalizace nebo vícejazykové zákaznické podpory.
Na první akci vystoupí zástupci firem Avast, CDN77, Webnode, ROI Hunter, Smartlook, Survio, uLab a Exponea.