Této statistice bych věřil. Je to ale pouze průměr, tj. jsou rychlosti mnohem větší a také velmi nízké. Dle mé zkušenosti najlepší výsledky jsou na lokálkách, kde mají nové vlaky, nejpomalejší v rychlících na koridoru. Např. v Regiofoxu v Novém Městě na Moravě lze naměřit 140/40Mbps (down/up), na hlavní trati v RailJetu je úspěch 10Mbps.
Pracovat ve vlacích na WiFi je problém, ale ani ne kvůli rychlosti, ale často je wifi nakonfigurovaná, že nepropuští pakety VPN. Video z youtube nebo sledování tv na CDwifi je v pohodě, ale do firmy se z CDwifi nepřipojím, přitom na mobilních datech to v té chvíli jede (pokud se signál protlačí přes skříň vagonu :-)). A vzdálené připojení do práce kamkoliv dnes bez VPN se nedá.
Nedávno jsem zase musel jet z Přerova do Prahy vlakem a co myslíte, o kolik se zlepšilo pokrytí tohoto hlavního koridoru mobilním signálem? Roky je to pořád ta stejná mizerie a i Wi-Fi v LE je díky tomu také nepoužitelná. Představa, že bych snad mohl během cesty vlakem dokonce i pracovat, tak to je u nás stále Sci-Fi.