Hlavní navigace

Český fintech startup Trisbee získal od investorů prvních 6 milionů

9. 11. 2018

Sdílet

Český fintechový startup Trisbee, který se snaží nahrazovat provozně nákladné platební terminály s fixními poplatky mobilní aplikací, získal v pre-seedových kolech investice v celkové výši 6 milionů korun.

Investice pochází od několika domácích angel investorů. Zakladatelé František Havlín a Matěj Turek mají nyní ve firmě podíl 62 procent. Dva původní angel investoři Petr Bartoš a Filip Hejduk (spoluvlastník Unit & Sofa), stejně jako akcelerátor Startup Wise Guys, ve firmě zůstávají. Firma by ale ráda vybrala alespoň ještě dalších 10 až 20 milionů v seedové části.

Trisbee, které je na trhu od června 2018 (původně se aplikace jmenovala Přímá platba), se snaží obchodníkům nabízet jednoduchou platební metodu bez fixních poplatků a přímo tak atakuje trh dominujících bankovních terminálů. Aplikace je ke stažení zdarma, z každé platby si firma strhává 1,9 procenta z posílané částky, banky si oproti tomu strhávají někde mezi 1,5 až 3 procenty, řetězce a další obchodníci s velkým obratem ale dosáhnou i na poplatek pod jedno procento. Aplikace primárně cílí na drobné obchodníky a koncové uživatele.

Trisbee lidem umožňuje si mezi sebou velmi jednoduše posílat peníze, ať už jde o rodinu, kamarády, či známé. V takovém případě stačí, aby znal uživatel s nainstalovaným Trisbee telefonní číslo příjemce nebo ho měl uložené ve svém telefonu. Na platby přijaté pomocí Trisbee se navíc nevztahuje EET, vysvětluje investor Bartoš, který v minulosti spoluzakládal například Slevomat, Dámejídlo.cz nebo Rohlík.

V současnosti má aplikace registrovaných 200 obchodníků a 2500 uživatelů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).