Hlavní navigace

Český startup Meiro získal sedmdesát milionů na práci s daty ve světě bez cookies

16. 1. 2024

Sdílet

Meiro Autor: Meiro

Český startup Meiro zakotvený v Singapuru a s kancelářemi v Praze získal svou první investici rizikového kapitálu. Jde o kolo pre-seed o velikosti tří milionů dolarů, asi 68 milionů korun. Investoři jsou rovněž ze Singapuru, jde o fondy Wavemaker a skupinu “andělů” Angel Central.

Meiro funguje od roku 2018, firmu založili Jana Marlé-Žižková, Pavel Bulowski a Vojtěch Kurka. Všichni pracovali jako datoví konzultanti v jihovýchodní Asii. Bulowski byl první “obchoďákem” českých Socialbakers (nyní Emplifi) v tomto regionu. Marlé-Žižková v Česku vedla SAS nebo marketing pro Sybase (dnes SAP).

Meiro je zisková společnost, která chce externí kapitál použít na rychlejší expanzi. Doposud působila zejména ve střední Evropě a Asii, nyní se chystá na Blízký východ. Tým se má rozrůst z padesáti na sedmdesát lidí.

“Vždy jsme sice byli soběstační, nicméně tato investice nám pomůže rozvoj našich aktivit výrazně urychlit a posílit přítomnost na mezinárodním trhu, kde někteří z konkurentů v současnosti spíše oslabují a šetří,” popsala Marlé-Žižková.

Meiro je datová platforma umožňující pochopit preference zákazníků a cílit marketingové kampaně. Zaměřit se chce na působení “ve světě bez cookies”.

“Meiro funguje na principu CDP (customer data platform), který rozvíjí principy CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy – umí využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje totiž mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty. Meiro vystupuje za hranice pasivního nástroje – zvládá jak příjem dat, jejich čištění, správu i personalizovaný marketing, který prokazatelně zvyšuje ROI (návratnost investic),” shrnul startup.

Kombinují se tedy transakční data zákazníků, data o chování na webech, v aplikacích a dalších takzvaných touchpointech. Meiro se také přirovnává ke kombinaci CRM a Google Analytics. V současné době probíhá rozšiřování komunikačních kanálů a po integraci e-mailu přibude také verze pro WhatsApp.

Podle Meira je v současné době mezi firmami cítit poptávka po nástrojích schopných sbírat a zpracovávat svá vlastní data, což je s přibývajícím takem na ochranu soukromí zákazníků stále složitější.

Startup se soustředí hlavně na finanční sektor, retail včetně e-commerce a mediální domy. Mezi zákazníky má Czech News Center, Home Credit, Dr.Max Group, BCA nebo Société Générale.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2024 11:25

    AdamF

    Dobrý den. Ceny tvoříme individuálně ale podle poměrně transpanentních pravidel - pokud chcete vědět více, rád se s Vámi spojím nebo mi napište - adam.fiser@meiro.io

  • 16. 1. 2024 11:53

    Bleble

    No, ani ne.

    Měl by být na webu nějaký příklad. Takhle ani nevím, jestli nějaké další jednání není jen ztráta času. Jedná se o stovky, tisíce, desetitisíce měsíčně? Podle čeho se cena odvíjí? Počet návštěv? Počet webů?

    Uvedení nějaké alespoň přehledové kalkulačky cen, ušetří spoustu času potenciálním klientům i vám. A škoda, že není i česká mutace webu, i když chápu, že lokální trh pro vás asi není moc zajímavý.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).