Hlavní navigace

Čínské Xiaomi otevřelo první kamenný obchod v Česku, plánuje další (+ foto)

Jan Sedlák

Čínská společnost Xiaomi v Česku otevřela svůj první kamenný obchod. Nebo spíše takový stálý stánek, který je umístěn blízko hlavního vchodu obchodního centra Atrium Flora v Praze na Vinohradech. Je součástí oficiální sítě Mi Zone.

Rostoucí asijská značka obchod neotevírá přímo, ale skrze tuzemského partnera Beryko, jenž zde působí jako oficiální autorizovaný prodejce a portfolio od Xiaomi prodává také online.

Beryko chce do budoucna síť tuzemských obchodů Xiaomi rozšiřovat. Mi Zone je pouze jeden z konceptů. Mi Store je už rozsáhlejší obchod podobný těm, které jsou na našem trhu vidět ve spojení s Applem. I Mi Store by se měl u nás objevit. Xiaomi má v Číně 150 obchodů, v zahraničí už téměř 140.

Xiaomi chce v následujících letech otevřít stovky obchodů. To je tedy výrazný odklon od původní strategie, na které značka vyrostla – šířila se především virálně přes čínské online aplikace a sociální sítě typu WeChat či Weibo.

Zatím bez notebooků, ale s velkými plány

V obchodě na Floře je možné pořídit řadu modelů chytrých telefonů Xiaomi, které jsou nabízeny v mezinárodní úpravě. Vedle toho jsou k dispozici i doplňky, které Číňané pod svojí značkou nabízejí – powerbanky, chytré náramky, sluchátka a podobně.

V pražském Mi Zone prozatím nejsou k dispozici notebooky, do nichž se Xiaomi (podobně jako třeba Huawei) postupně pouští. Modely Xiaomi Mi Notebook Air lze každopádně běžně pořídit u prodejců typu Alza.

Ostatně stejně jako řadu ostatních produktů Xiaomi. Kamenné prodejny tohoto typu se zakládají pro prezentaci značky či vyzkoušení zařízení. Letos vlastní prodejnu v Praze otevřelo také Huawei, delší dobu jí má Samsung, Apple zde má řadu partnerů a v minulosti se tímto způsobem snažilo třeba HTC.

Xiaomi v současné době rozjíždí větší expanzi na globálních trzích. V těchto dnech firma oznámila, že si půjčuje miliardu dolarů od 18 různých bank na pokrytí těchto aktivit.

Xiaomi chce v roce 2018 prodat 100 milionů telefonů. Firmě se velice dobře daří v domovské Číně a Indii. V druhém kvartálu tohoto roku se značka vrátila na páté místo největšího světového prodejce chytrých telefonů za Samsung, Apple, Huawei a Oppo. Asie oboru tvrdě vládne.

Našli jste v článku chybu?