Výsledky největší nákupní a slevové akce na světě, čínského Singles' Day, i letos vyrážejí dech. Za jediný den se e-commerce gigantu Alibaba podařilo prostřednictvím jeho marketplace utržit v přepočtu 25,3 miliardy amerických dolarů (168,2 miliardy jüanů), uvedla firma v tiskové zprávě.
Oproti loňskému roku tržby narostly o 39 %, tvrdí firma. Objemem transakcí tak už akce zastiňuje tradiční slevové předvánoční akce, jako jsou Black Friday nebo Cyber Monday. Do Singles' Day se přes tržiště Alibaby zapojilo asi 140 tisíc obchodníků a značek. Zákazníci a prodejci nebyli jen z Číny, ale celkem z 225 zemí světa.
Na 90 % tržeb přitom zákazníci platili přes mobilní telefony (loni to bylo 82 %). Platební systém Alipay tak odbavil 1,48 miliardy transakcí, ve špičce jich přitom bylo i 256 tisíc za sekundu.
E-commerce platforma Alibaba uspořádala Singles' Day poprvé v roce 2009. Od té doby probíhá každý rok vždy 11. listopadu. Jedničky v datu mají být symbolem pro nezadané muže či ženy, na které tato prodejní akce cílí.