Hlavní navigace

ČOI kontrolovala e-shopy. Během jara rozdala pokuty za 1,27 milionu korun

Sdílet

Jan Beránek 18. 8. 2017

Nejčastější přešlap obchodů je porušování zákona o ochraně spotřebitele. „Konkrétně se jednalo o klamavé obchodní praktiky, které prodejci při této formě obchodování dlouhodobě používají,“ tvrdí šéf inspekce Mojmír Bezecný. Podle něj také ještě e-shopy nevzaly na vědomí povinnost zahrnout informace pro spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Nejvyšší z celkem 269 pokut dostaly obchody hobbyeshop.cz, mobilyatablety.cz a okay.czHobbyeshop.cz musí zaplatit padesát tisíc za porušení zákonné povinnosti vytvořit podmínky pro výkon kontroly ČOI a poskytnout kontrolujícím potřebnou součinnost. Mobilyatablety.cz čeká čtyřicet tisíc za prodej nebezpečného výrobku, který mohl elektrickým proudem poškodit zdraví spotřebitele. A čtyřicet tisíc čeká i Okay.cz. „Prodávající v době nabídky výrobku nezajistil písemné informace o vlastnostech výrobku, způsobu užití, údržbě a o nebezpečí v českém jazyce,“ vysvětluje tisková zpráva ČOI. 

Nedostatky inspektoři zjistili v 90 procentech kontrol, což je o pět procentních bodů víc než na začátku roku. ČOI se při kontrolách zaměřuje na problematické e-shopy. 

Kontroly se zaměřily na rizikové obchody a vycházely i z podnětů spotřebitelů, kterých přišlo 1370. „Vysoký podíl kontrol se zjištěním nelze považovat za stav elektronického obchodování v rámci celé republiky,“ dodává mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 8. 2017 21:03

    xxx (neregistrovaný) ---.36.broadband12.iol.cz

    U CZC jsem koupil 2m kabel, kterej měl jen 1,8m a těch 20 cm mi fakt chybělo, takže kabel byl k prdu. Upozornil jsem je na to a co si myslíte, I po roce ten kabel pořád prodávaj jako 2m. Upozornil jsem na to tedy ČOI a ta mi jen odpověděla, že CZC je velkej obchod, kterej kontrolujou pravidelně a když na něco přijdou, tak pokutu dostane. Tu samou odpověď mi dali, když jsem jim poslal důkazy, že zboží v akci u Mountfieldu je ve skutečnosti ještě dražší než před akcí. Je to banda darmožroutů, co se vozí po malých eshopech, co si do podmínek zapomenou dát jednu větičku, která stejně nikoho nezajímá.

  • 20. 8. 2017 15:15

    . . (neregistrovaný) 139.59.161.---

    udělat si z eshopu zdarma půjčovnu zboží na recenzi do videa považuješ za naprosto v pořádku? Vždyť jsi uzavíral kupní smlouvy ne s úmyslem zboží koupit, ale vrátit ho, to zákon samozřejmě řeší.

    ČOI tady ale opravdu není k řešení podobných sporů, k tomu je platební rozkaz u soudu nebo občansko-právní řízení. ČOI primárně kontroluje, že se prodávající má vše v pořádku tak, jak mu ukládá zákon a je tedy volná cesta k soudnímu řešení sporů.

    Není to jakému jinému orgánu předat, návrh na platební příkaz nebo žalobu podat za tebe nemohou. Pokud eshop nedodržuje vlastní podmínky, je to opravdu často spíše cesta k soudu a nikoliv ke kontrole obchodníky, ČOI neřeší jednotlivé spory.

    Nedodržení kupní smlouvy je porušením zákona? Opravdu? Ne, tohle nedodržení je řešeno samotnými podmínkami a náleží ti úrok z prodlení, který ti mimochodem nakonec přiznali, ale trochu jim to trvalo.

  • 20. 8. 2017 16:41

    Mirek Sedlák (neregistrovaný) 95.140.242.---

    Mám stejnou zkušenost s CZC.
    Koupený monitor cca 8 let zpět.
    Ve 14 dnech vráceny. -10% dolů.
    Naštěstí to byl monitor za 6000 Kč.

  • 19. 8. 2017 20:46

    Jan Holík (neregistrovaný) ---.client.rionet.cz

    Jasně, tohle kontrolovat budou, ale když se jedná o největší e-shopy v ČR, tak to není v jejich kompetenci a ani to nepředají jinému orgánu:
    https://janholik.cz/coi-odpovedela-nebude-nic-resit/

    Tohle dělají jenom proto, že kdyby kontrolu skutečně provedli, tak by museli konstatovat porušení zákona, nedodržování vlastních obchodních podmínek a museli by Mall Group (respektive CZC) napálil extra speciální pokutu, což nechtějí.