Kdyby guerillová kampaň ČSOB za bezpečnější internet byla skutečným hackerským útokem, přišli by důvěřiví klienti až o 20 milionů korun. Banka spustila falešné stránky internetového bankovnictví a otestovala si, jestli funguje vzdělávání zákazníků.
Téměř třetina lidí i přes probíhající edukaci chybu několikrát zopakovala a na falešné stránky se neustále vracela. „Častou chybou klientů totiž je, že na stránky banky vstupují přes vyhledávače. Jenže i tady hrozí, že padnou do pasti hackerů,“ říká Jan Vimr z ČSOB.
Kampaň trvala měsíc. Během té doby falešnou stránku navštívilo celkem 61 434 lidí. „Nedopadli špatně, je vidět, že osvěta pomáhá. Zjistili jsme, že 67,5 % uživatelů nereaguje na reklamy a kliká na správné odkazy. Během kampaně se také snížil počet lidí, kteří přes vyhledávače na internetové bankovnictví vstupovali. Alarmující ovšem je, že téměř třetina klientů je nepoučitelná a navzdory edukaci vstupuje na falešný internetbanking opakovaně,“ doplňuje Jan Vimr.