ČSOB rozjela falešný web bankovnictví. Kampaň zjistila, že lidé zbytečně riskují

9. 6. 2017

Sdílet

Kdyby guerillová kampaň ČSOB za bezpečnější internet byla skutečným hackerským útokem, přišli by důvěřiví klienti až o 20 milionů korun. Banka spustila falešné stránky internetového bankovnictví a otestovala si, jestli funguje vzdělávání zákazníků. 

Téměř třetina lidí i přes probíhající edukaci chybu několikrát zopakovala a na falešné stránky se neustále vracela. „Častou chybou klientů totiž je, že na stránky banky vstupují přes vyhledávače. Jenže i tady hrozí, že padnou do pasti hackerů,“ říká Jan Vimr z ČSOB. 

Kampaň trvala měsíc. Během té doby falešnou stránku navštívilo celkem 61 434 lidí. „Nedopadli špatně, je vidět, že osvěta pomáhá. Zjistili jsme, že 67,5 % uživatelů nereaguje na reklamy a kliká na správné odkazy. Během kampaně se také snížil počet lidí, kteří přes vyhledávače na internetové bankovnictví vstupovali. Alarmující ovšem je, že téměř třetina klientů je nepoučitelná a navzdory edukaci vstupuje na falešný internetbanking opakovaně,“ doplňuje Jan Vimr. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).