ČTÚ přijímá stížnosti a další podání nově i přes portál, lze tím ušetřit pětinu na poplatcích

29. 4. 2025

Sdílet

Český telekomunikační úřad - ČTÚ Autor: Jan Vaca, Internet Info

Český telekomunikační úřad spustil vlastní ePortál pro podání prostřednictvím elektronických formulářů. Využívat ho lze jak v režimu přihlášeného uživatele, kdy se interaktivní formuláře předvyplnění údaji ze Základních registrů, tak v anonymním režimu. Současně tímto způsobem lze ušetřit na správním poplatku. Zákon na takové digitální úkony pamatuje slevou 20 % z poplatku, maximálně však do výše 1000 korun.

Požádat tímto způsobem lze například o individuální oprávnění k využívání rádiových kmitočtů, přihlásit se ke zkouškám odborné způsobilosti, podat námitku proti vyřízení reklamace podané ať už u operátora nebo u České pošty, nebo například oznámit zahájení podnikání v elektronických komunikacích. Úřad dává k dispozici i samostatný formulář pro stížnosti.

K přihlášení do ePortálu je na výběr Identita občana nebo datová schránka. „Spuštěním ePortálu nejen plníme naše zákonné povinnosti vzhledem k právu na digitální služby, ale především se prakticky a moderním způsobem přibližujeme občanům s cílem jim maximálně zjednodušit přístup k našim službám a komunikaci s námi,“ řekl předseda Rady ČTÚ Marek Ebert.

Portál zatím nenabízí přehled dříve uplatněných podání, ani ho není možné využívat pro nahlížení do spisů. Jeho funkce se však mají postupně rozšiřovat.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Redaktor serveru Lupa.cz se zaměřením na telekomunikace, média, IT a právo. Dříve šéfredaktor Právního rádce a mluvčí Českého telekomunikačního úřadu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).