Druhý největší český e-shop s elektronikou CZC.cz začne počítat slevy z nejnižší ceny za posledních 30 dní. V detailech produktů e-shop zároveň zobrazí graf historie cen i srovnání s Alzou. Pokud z něj CZC.cz vyjde dráž, cenu zákazníkovi dorovná. V rámci kampaně „Dvojky hrají fér“ chce e-shop změnit způsob, jak se v českých e-shopech počítají a prezentují slevy.
„80% slevy patří do minulosti. Zákazníky nezajímá, o kolik se produkt zlevnil oproti doporučené maloobchodní ceně, ale chce vědět, kolik ušetří oproti běžné ceně. Zároveň chce mít jistotu, že naše výpočty jsou férové a transparentní. Proto teď CZC.cz dává zákazníkům nástroje, se kterými si naši poctivost mohou ověřit,“ říká obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.
Slevy se podle CZC.cz často počítají z původní maloobchodní ceny, za jakou bylo zboží uvedeno na trh. Tuto praxi má změnit i Směrnice (EU) 2019/2161 o ochraně spotřebitele. Tu musí e-shopy uvést v platnost do konce května příštího roku. Podle Pilského byl pro CZC.cz kromě Směrnice důležitý i názor zákazníků, kteří si přáli, aby e-shop přestal maloobchodní cenu zohledňovat. „Proto jsme v případě evropské směrnice na výklad českého práva nečekali a začali slevy počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní už nyní, a to u všech téměř 60 tisíc položek napříč e-shopem.“
CZC.cz na kampani spolupracuje s neziskovým projektem Hlídač shopů, který monitoruje uváděné slevy nejen na českých e-shopech. "Nově uváděné slevy na CZC.cz počítané z nejnižší ceny za posledních 30 dní jsme zkontrolovali vůči našim datům a v naprosté většině případů se přesně shodujeme. Zároveň velice vítáme tuto iniciativu CZC.cz, která směřuje přesně k tomu, co je naším cílem. To znamená férové uvádění slev u všech produktů, které budou počítané podle jasných pravidel. Je skvěle, že můžeme s e-shopy pravidla konzultovat a pokusit se je sjednotit,“ uvádí Jakub Balada z projektu Hlídač shopů.