Hlavní navigace

Disney+ má méně předplatitelů, aplikace v Indii přišla o práva na kriket

9. 2. 2023

Sdílet

Disney Autor: The Walt Disney Company

Streamovací služba Disney+ poprvé v historii ohlásila úbytek předplatitelů. Přičítá to především situaci v Indii, kde přišla o práva na živé vysílání velmi populární kriketové ligy.

Na konci roku 2022 měla aplikace Disney+ celosvětově 161,8 milionu předplatitelů. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím je to pokles o 2,4 milionu předplatitelů. Společnost o něco snížila výhled očekávaného počtu předplatitelů na konci fiskálního roku 2024, a to z původně předpokládaných 230–260 milionů na 215–245 milionů.

Generální ředitel Bob Iger ujistil, že se Disney+ ve stejné době dostane do zisku. Jen za uplynulé čtvrtletí však streaming vykázal ztrátu ve výši 1,1 miliardy dolarů. Společnost se nyní více zaměří na cenovou politiku, investice do lokální produkce a pobídky pro uživatele. 

„Možná jsme měli až příliš agresivní marketing,“ poznamenal Bob Iger při komentování výsledků hospodaření. Zdůraznil, že chce usilovat o získání kvalitních předplatitelů, čímž myslí loajálnější uživatele, jimž nebude vadit případné zvyšování ceny. 

Šéf Disney se také staví vstřícně k případnému prodání streamovací služby Hulu, která funguje jen v USA. Rozhodnutí musí padnout do roku 2024. Disney buď musí odkoupit zbývající třetinový podíl od společnosti Comcast, anebo celou divizi prodat. „Na stole jsou teď všechny možnosti,“ poznamenal.

Disney se nyní vydává spíše cestou šetření. Generální ředitel oznámil, že korporace propustí 7000 lidí v rámci seškrtání nákladů o 5,5 miliardy dolarů. Firma bude mít tři divize – Zábava (filmy, televize, streaming), Sport (ESPN) a Zážitky (zábavní parky, výletní lodě a podobně). Korporaci dělá starosti především klesající zájem o tradiční televizní vysílání, což má negativní dopad také na výnosy z reklamy.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).