Dětská stanice České televize obhájila potřetí v řadě první místo v žebříčku nejlépe hodnocených televizních kanálů na českém trhu. Druhá je Prima Zoom, třetí National Geographic.
Pořadí za rok 2022 je stejné jako v letech 2020 a 2021. V porovnání s předchozími roky si však stanice v celkovém hodnocení mírně pohoršily. Ukazují to výsledky třetího ročníku výzkumu Atmedia Index. Ten uskutečňuje firma Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.
Celkem pět z deseti nejlépe hodnocených televizních stanic patří mezi dokumentární kanály – vedle Prima Zoom a National Geographic to byly například Discovery Channel nebo Animal Planet. K dlouhodobě dobře hodnoceným televizním kanálům patří také HBO nebo ČT sport.
Žebříček deseti nejlépe hodnocených televizních stanic je dlouhodobě stabilní – každý rok se v něm pravidelně umisťuje osm stejných televizních stanic. „Téměř všechny televizní stanice, které jsme zařadili do výzkumu, měly v loňském roce nižší index než v předchozích letech. Průměrný index všech televizních stanic za minulý rok je 61,6 bodu, což je o 2,6 bodu méně než v roce 2021 a o 2,1 bodu méně než v roce 2020,“ vysvětluje šéf výzkumu Atmedia Pavel Müller.
Index nejlépe hodnoceného ČT Déčka za loňský rok je 77,6 bodu, na opačném konci je nejmenovaná televizní stanice se skóre 42,8.
K nejlépe hodnoceným atributům, které se podílí na celkovém indexu, patří dlouhodobě vizuální kvalita vysílání, programová skladba a kvalita televizních pořadů. „Platí to především pro dokumentární, ale také dětské nebo filmové kanály. Právě ty by také jejich diváci nejčastěji doporučili svým známým,“ tvrdí Pavel Müller. K dalším zkoumaným atributům patří například vizuální identita nebo celkový dojem z televizních stanic.
Atmedia index vedle hodnocení kvality televizních stanic zkoumá také podpořenou znalost mezi diváky. Nejvíce známými televizními stanicemi jsou nepřekvapivě plnoformátové Nova, Prima a ČT 1 následované dalšími celoplošnými stanicemi těchto televizních skupin. „Vysoké znalosti ale dosahují i některé placené tematické televizní stanice s dlouhodobě budovaným brandem. Takovým příkladem může být HBO, National Geographic nebo Disney Channel,“ doplňuje Pavel Müller.