Hlavní navigace

Do Česka přiletí ředitel Konica Minolta. Ve hře je rozšíření úspěšného vývoje v Brně

23. 8. 2017

Sdílet

Ještě letos v říjnu podle informací Lupy do Brna přiletí výkonný ředitel a prezident japonského technologického obra Konica Minolta Shoei Yamana. Nezdrží se dlouho, ale zamíří do takzvaného Business Innovation Center (BIC), které Japonci na Moravě otevřeli začátkem roku 2015.

Těchto center je po světě pět a Brno má šanci, že by mohlo v budoucnu nadále růst. V moravském BIC prozatím pracuje asi sto lidí. Firmě v Japonsku zdražuje vývoj a se situací zamíchal také brexit a pozice libry. Uvažuje se tedy o tom, že se vývojové kapacity posílí jinde a Brno je i vzhledem k návštěvě nejvyššího vedení dobrým kandidátem.

Japonci přitom ve svých původních plánech před několika lety s Brnem vůbec nepočítali. Později ale silnou roli sehrály aktivity Jihomoravského inovačního centra (JIC) a také brněnský ekosystém technických univerzit.

Do hry rovněž výrazně promluvil brněnský Y Soft. Ten s firmou dlouhodobě pracuje na celosvětové úrovni na tiskových řešeních, což se japonským manažerům líbilo. Na digitalizaci dokumentů pak Konica Minolta spolupracuje s českou firmou Software602.

AI základ z Brna

Pro rozšiřování BIC v Brně hraje i to, že tamní vývoj má dobré výsledky. Konica Minolta letos na CeBITu představila platformu nazvanou Workplace Hub, na níž majoritně pracoval právě český vývoj.

Workplace Hub využívá prvky umělé inteligence, díky kterým je možné pracovat s nestrukturovanými informacemi, které tečou firemními IT systémy. Firma na technologii pracuje s partnery jako Microsoft, Sophos, Canonical nebo Hewlett Packard Enterprise a má být základem pro další rozšiřování.

V Brně se pracuje na dalších jedenácti AI projektech. „V různých fázích vývoje a realizace je například technologie 3D tisku pro školy, senzorické snímání starších výrobních strojů pro prediktivní údržbu nebo technologie chytrých brýlí určená pro obor průmyslové výroby a údržby,“ popisuje Matěj Dusík z brněnského R&D společnosti.

Konica Minolta v Brně postupně rozšiřuje rovněž spolupráci se školami. Na zmiňovaných bezdrátových AR brýlích či navigačních průmyslových technologiích tak pracují i studenti z VUT FEKT.

Dobrý byznys

Konica Minolta je v Česku silná i obchodně. Tržby za poslední rok meziročně narostly o pět procent na 1,8 miliardy korun. Zisk po zdanění poskočil o čtyři procenta na 103 milionů. Společnost má u nás 600 zaměstnanců.

„V tržbách bychom každoročně rádi přidávali pět procent. Ovšem tak, že transformujeme byznys a porosteme v nových oblastech,“ říká pro Lupu ředitel české pobočky Konica Minolta Pavel Čurda. Firma se tradičně točí kolem tiskových technologií a služeb, více se chce ale zaměřit na ICT služby jako takové. I z toho důvodu, že se ze samotného hardwaru stala komodita.

I kvůli tomu před časem za stovky milionů korun koupil českou společnost WEBCOM, která patří k největším dodavatelům CRM a ERP systémů od Microsoftu v regionu. Ještě předtím Japonci získali zdejší firmy Robinco a Marap.

Česká pobočka firmy je v regionu střední a východní Evropy v IT službách nejúspěšnější. Tržby z této oblasti narostly na 198 milionů. Na služby se ze zdejších 600 zaměstnanců soustředí už více než polovina z nich. „Do pěti let už polovina tržeb nebude z kancelářského tisku,“ počítá Čurda.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).