Tak na pouhé vyhledávání stačí CG Transit s jídními řády staženými offline (tuším 80 Kč/rok na celou čr), pořídil jsem si přesně z tohoto důvodu.
Ale samozřejmě jsou i jiné případy, kdy je to extrémně otravné - například když si chcete po cestě koupit jízdenku na vlak, případně ji přebookovat na jiný spoj či zrušit (známá takhle holt musela vyjet až nahoru, neb net byl nepoužitelný i ve vestibulu a pak zase hezky dolů do stanice...jak u blbých).
Proto moc nechápu, proč se řeší primárně wifi v tramvajích na povrchu a stopadesátkrát odložené pokrývání tunelů, když pro praktické využití by většině cestujících spíš pomohlo mít už teď 4G kompletně pokryté stanice, eskalátorové tunely a vestibuly.
Hlavne by mohli zavest nejaky system na prodej listku, ktery se bude hodit do tohoto stoleti. Je celkem ubijejici videt jak se turisti snazi shanet nejake ceske drobne do automatu a pak tam strasnou dobu lusti ktere z tech dvaceti tlacitek zmackout..
...a potom ten smutnej pohled, kdyz jim revizorska vyzirka sebere na nastupisti pas, protoze ho nezajima ze zaplatili a ze si maji o dva kroky dal listek cvaknout ze je jejich problem... dulezity je to kilo provize, kdyz turistu oberou..
Já bych uvítal, kdyby to šlo mobilem přes NFC. Kdo má furt lovit jízdenky po kapsách.
Myslím tím hlavně příměstská pásma, kde to nejvíc zdržuje (autobusy, vlaky) jelikož uvnitř centra používám roční kupón.
A všechno je to proto, že nějaká firma se kdysi chtěla napakovat přes Openkrad a tím zasmlouváním způsobila zamrznutí jakéhokoli vývoje na příštích 20 let...
Jak znám DPP, tak podmínky byly šité na míru dodavateli, ohledně technologie tipuju ISDN s následným prodejem/zapujckou modemu pripojitelnych k mobilu. Až tak jsem to za ty léta se svým míněním a každodenním používáním dopracoval. Až tak DPP vidím. Fuj. Hnus. Jak lidí šidí a okradaji o čas a peníze. Je to s DPP? Tak to je tunel. Policie by měla hned po skončení implementace začít šetřit, než penize a aktéři zmizí.
To víte, mít automaty kde lze platit kartou v každé stanici, to by tu stálo miliardy. Další problém je, že v metru označujete jízdenku už při vstupu, takže jízdou po eskalátoru a čekáním často spotřebujete až 10 minut (z 30 minutové jízdenky). Na druhé straně to umožňuje vykázát houmlesy bez jízdenky z prostor metra, pokud by se jízdenka označovala až ve voze bylo by to strašné.
Asi není třeba popisovat jak to jde udělat lépe, jen v Evropě je takových příkladů dost. Je ale pravda, že pražská MHD patří k opravdu kvalitním, zvláště co se týče nočních spojů, ve srovnání se zahraničím.