Povánoční výprodeje jsou v plném proudu, prodeje jsou přitom letos vyšší než loni. Vyplývá to alespoň ze závěrů ankety, kterou mezi internetovými prodejci provedla ČTK.
Slevy v e-shopech mohly odstartovat hned po Štědrém dnu, tuto výhodu oproti kamenným prodejcům, kteří museli čekat až na dnešní den, většina z nich využila na maximum. Výprodejem po vánočním šílenství si obchodníci uvolňují místo ve skladech, aby mohli začít nakupovat zboží pro novou sezónu.
Slevy na Alza.cz, Mall.cz, nebo Kasa.cz dosahují u některého zboží až 80 %, Datart.cz, online verze populární kamenné sítě, nabídla pro změnu slevy u vybraného zboží 70 %. Přestože řada slev je ve skutečnosti spíše optická a například porovnáním na cenovém srovnávači typu Heureka.cz se často ukáže, že cena po slevě je ve skutečnosti průměrná cena na trhu, zatímco cena před slevou byla značně nadsazená, zákazníci na slevové výzvy slyší.
„Proti 26. prosinci 2017 činí dnes nárůst obchodu asi 21 procent,“ prozradil například ČTK obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena. Nejvíce se podle něj kupují doplňky k hlavním dárkům, tedy například hry pro herní konzole nebo fotopapíry k tiskárnám. Dobře si vedou ale i dlouhodobí favorité v podobě chytrých telefonů, herních počítačů, notebooků a televizí.