Tím, že na své stránky umístí tlačítko like sociální sítě Facebook, umožňují firmy technicky přenos osobních údajů uživatelů a nesou tak za ně zodpovědnost. Takový je alespoň ve zkratce výklad pondělního rozhodnutí European Court of Justice, soudního dvora Evropské unie.
ECJ tímto rozhodnutím reagoval na žádost německého soudu, který řešil případ ochrany osobních údajů internetového módního obchodu Fashion ID. Ten zažalovala lokální organizace na ochranu spotřebitelů, která tvrdila, že obchod porušuje evropská pravidla o ochraně soukromí prostřednictvím tlačítka like na svých stránkách. Soud přiřkl stejnou míru zodpovědnosti Facebooku i provozovateli stránky. Provozovatel stránky pouze podle soudu nenese zodpovědnost za to, jakým způsobem uživatelská data následně Facebook zpracuje.
„Provozovatel stránek, na kterých se nachází tlačítko Facebook like, může být společně s Facebookem považován za správce ve vztahu ke sběru osobních údajů návštěvníků jeho internetových stránek a jejich přenosu společnosti Facebook," stojí v prohlášení soudu. Nutno dodat, že názor ECJ v této problematice není pro lokální soudy závazný, lze ale předpokládat, že k němu budou evropské soudy přihlížet.
Celý případ byl značně sledovaný právní obcí, před rozhodnutím totiž existoval velký teoretický nerozhodnutý spor, zdali a do jaké míry nesou firmy a další právní subjekty odpovědnost za uživatelská data, která prostřednictvím pluginů sdílejí (nejen) s velkými internetovými společnostmi.