Hlavní navigace

Americká kandidátka na prezidentku Elizabeth Warren chce rozdělit internetové giganty

Sdílet

Karel Wolf 11. 3. 2019

Elizabeth Warren, kandidátka na budoucí americkou prezidentku chce rozdělit internetové giganty jako je Google, Amazon a Facebook. Svůj záměr včetně dopadů detailně popsala v obsáhlém článku na platformě Medium.com.

Důvodem tak radikálního opatření je příliš silné postavení těchto společností vůči tradičnímu byznysu. Tuto výhodu uvedené společnosti zneužívají k oslabování další konkurence na trhu a likvidaci slabších, nebo nových hráčů. Díky tomu pak nevznikají nové generace nezávislých internetových společností, na což pak doplácí drobný byznys a hlavně samotní uživatelé. Argument není nový, existuje již minimálně deset let a často bývá diskutován na akademické úrovni, Warren jej chce ale převést do praxe a navrhuje pro to konkrétní postup.

Warren slibuje po svém zvolení zavést legislativu, podle které by provozovatelé platforem s příjmy přesahujícími 25 miliard dolarů nemohli na těchto platformách provozovat svoje vlastní produkty (musel by se tak rozdělit například Google Search a reklamní platforma Google), společnosti by také musely dodržovat sadu dalších pravidel jako je férovost a přiměřenost.

Senátorka také slibuje v případě zvolení zvrátit „nedávné“ obří akvizice poškozující konkurenční prostředí. Amazon by tak nejspíše přišel o Whole Foods a Zappos, Facebook o WhatsApp a Instagram a Google by se pro změnu musel vzdát Waze, Nest a dokonce i DoubleClicku. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.