Nestává se často, aby Evropská komise Facebook za něco chválila, ale tentokrát se stalo. Podle hodnocení, které si Komise nechala vypracovat, se za uplynulého půl roku výrazně zlepšila situace v tom, jak Facebook, YouTube a Twitter mažou nahlášené příspěvky s nenávistným a jinak závadným obsahem.
Zatímco ještě před šesti měsíci smazaly 28,3 % z nahlášených příspěvků, letos se tento podíl v testu vyhoupl na 59,1 %. Premiantem je přitom Facebook (66,5 %), druhé YouTube (66 %) a třetí Twitter (37,4 %).
Komise vychází z druhého kola hodnocení, ve kterém spolupracující občanská sdružení a úřady v 24 zemích EU zaslaly sociálním sítím v průběhu sedmi týdnů celkem 2575 hlášení.
Drtivá většina nahlášených příspěvků se přitom týkala xenofobie, nenávisti k muslimům nebo k etnickému původu.
Mimochodem – v Česku sociální sítě smazaly 46,5 % nahlášených příspěvků, což nás v rámci testu řadí k méně úspěšným zemím. Nejlépe dopadly Maďarsko a Litva s podílem nad 90 %. Tato čísla je ale potřeba brát s rezervou, statistiky za jednotlivé země jsou velmi závislé na tom, kolik hlášení bylo v dané zemi odesláno.
V 51,4 % případů firmy na hlášení zareagovaly do 24 hodin, v 20,7 % do 48 hodin, v 14,7 % do týdne a v 13,2 % případů jim reakce trvala déle než týden. Facebook přitom hlášení do 24 hodin řešil v 57,9 % případů.