Ano, ten zásah měl být původně pouze pro média a jen v discovery feedu. Problém je, že se jim asi něco klasicky vymklo kontrole a bylo tu i pár případů, kdy to sestřelilo weby v SERPU v klasických výsledích vyhledávání. Dále to sestřelilo normální weby na subdoménách těch zpravodajských, přestože zpravodajské nejsou a těch případů bylo vícero.
V daném tweetu je výřez z propadajícího se grafu bez jakýchkoliv dalších informací (jako např. kterých stránek se týká), takže extrapolovat z toho stav české mediální scény je - bez urážky - úplně mimo.
Jinak se hodí připomenout, že toto omezení se týká pouze mediálních článků, nikoliv ostatních výsledků vyhledávání (jak to FB či Google rozlišují je ovšem dobrá otázka).
A má to nějaký reálný dopad na vydavatele? Google to vypnul cca před týdnem a Internet Info má těch zpravodajských webů docela dost. Projevuje se to v návštěvnosti?
Umím si představit, že na článek bez toho úryvku nekliknu, ale taky že něco konkrétního hledám a i kliknu i na odkaz, který bych jinak zavrhl už podle toho úryvku.