Agentura Pew Research Center zveřejnila výsledky průzkumu, podle něhož téměř čtvrtina Američanů, ať vědomě či nevědomě, přeposlala falešnou zprávu. S tím chce sociální síť pohnout.
Uživatelé budou moci jednodušeji označovat nepravdivé zprávy a zpochybněná fakta budou následně prověřovat týmy expertů včetně televize ABC News nebo agentury Associated Press. Oznámil to viceprezident firmy John Hegeman.
Pokud se zjistí faktické nesrovnalosti, objeví se u zprávy označení „sporné“ s proklikem na vysvětlení výhrad. Nepravdivou zprávu ale sociální síť nebude mazat, jen se posune na méně viditelná místa a nebude možné ji přeposlat. Facebook chce také vyřešit problém, kdy si podvodníci přivlastňují doménová jména skutečných médií.
Facebook byl především během americké prezidentské kampaně kritizován, že funguje jako kanál, pro šíření falešných zpráv. Uživatelé se tak dozvídali, že kandidaturu Donalda Trumpa podpořil třeba papež František nebo že federální agent vyšetřující e-mailovou kauzu Hillary Clintonové byl nalezen mrtev.