
Ikonické kamenné obchody Apple Store zná pravděpodobně každý. Steve Jobs v nich viděl prostor, který dokáže prezentovat značku, poskytnout technickou podporu a podobně. Síť těchto prodejen společnosti ročně napřímo generuje miliardy dolarů. Apple Store zároveň vykazuje největší světové retailové tržby na plochu – konkrétně 5,5 tisíce dolarů na čtvereční stopu.
Ne každý už ale ví, že se do stejné oblasti vrhl také Microsoft. Ten s retailem experimentoval už v letech 1999 až 2001, kdy v San Francisku spolupracoval se Sony. Během uvedení Windows 7 na trh v roce 2009 se nicméně otevřel první obchod pod značkou Microsoft Store.
Jak vypadá Microsoft Store:
Dnes má Microsoft takových obchodů celkem sto. Drtivá většina z nich je ve Spojených státech, zejména v obchodních domech a na prestižních a viditelných lokalitách. Další obchody jsou v Kanadě, Austrálii a Portoriku. V dohledné době by se měl otevřít první obchod také v Evropě. Microsoft dlouhou dobu hledal reprezentativní místo v Londýně. Nakonec ho našel na Regent Street.
To, jaké obraty a efekty retailové obchody Microsoftu přináší, není z finančních výsledků úplně čitelné. V galerii se můžete podívat na jeden takový obchod, konkrétně z obchodního domu Fashion Show Mall v Las Vegas. Microsoft zde prezentuje zejména svůj hardware jako přístroje Surface, brýle HoloLens nebo konzole Xbox One.
K vidění jsou také Mixed Reality headsety a počítače od hardwarových partnerů typu Dell, HP Inc. a Lenovo, a dokonce chytré telefony s Androidem. Na nich Microsoft ukazuje své služby navázané na předplatné – Office 365, OneDrive, Android Launcher a další. Součástí obchodu je i prodej softwaru, předplatného a doplňků a také vyškolená obsluha schopná řešit technické problémy.