Být výchozím vyhledávačem v prohlížeči Safari není zrovna levná záležitost. Apple může podle analytika Goldman Sachs po společnosti Google chtít zaplatit za to, že jeho vyhledávač zůstane v roce 2019 v Safari jako první vyhledávací volba až 12 miliard dolarů.
V letošním roce mělo stát pojištění pozice vyhledávací jedničky na zařízeních iPhone a iPad „jen“ 9 miliard, pro nadcházející rok má ovšem Apple pořádně přitvrdit. Myslí si to alespoň Goldman Sachs a její analytik Rod Hall, který se na společnost Apple specializuje. Odhad, který nebyl určen pro veřejnost, ale pro zákazníky Goldman Sachs, vytáhl na světlo světa koncem září server Business Insider.
Částku nicméně nelze dost dobře ověřit, neboť politika Google zakazuje pouštět informace o platbách za „agregaci trafficu“ na veřejnost. Samotný fakt, že za zdroje provozu ve vyhledávání svým partnerům platí, ovšem žádným tajemstvím není. V roce 2017 jiný finanční analytik, tentokrát pracující pod hlavičkou Bernsteinu, odhadoval částku, kterou Google platí za pozici prvního vyhledávače na zařízeních Apple, na 3 miliardy dolarů.
Jediná data, kterých je skutečně možné se chytit, představují informace ze soudního sporu Oracle vs. Google z roku 2014. Google tehdy porušil autorská práva Oracle na programovací jazyk Java, když pro Android vytvořil vlastní verzi jazyka. V rámci sporu vyšla najevo také řada přímo nesouvisejících, ale přitom velmi zajímavých informací. Mimo jiné i fakt, že Google platí společnosti Apple za přednastavenou pozici v jeho prohlížeči jednu miliardu dolarů.