Google připravuje společně s neziskovou organizací Transitions a obecně prospěšnou společností Elpida roční vzdělávací program pro seniory. Pomůže jim rozeznávat dezinformace a ukáže možnosti ověřování informací.
Společný projekt seznámí české seniorky a seniory prostřednictvím více než 70 osobních i online setkání se základními principy fungování médií v digitálním věku, mechanismy šíření informací online a způsoby, jak rozpoznat manipulativní techniky.
Součástí projektu bude i vytvoření materiálů a metodologie, kterou vypracují odborníci z Transitions a Elpidy. V plánu jsou také semináře pro specialisty, kteří se seniory pravidelně pracují, a mohou tak znalosti předávat dále.
„Naše organizace dlouhodobě usilují o to, aby senioři a seniorky nadále zůstávali sebevědomou a respektovanou součástí naší společnosti. Ve veřejné diskuzi jsou však mnohdy opomíjeni, či dokonce označováni za šiřitele fake news. Tato nálepka není fér. V našich programech se se seniory dělíme o dovednosti tak, aby se obchodníkům se strachem a dezinformacemi nedařilo zneužívat nejistoty a obav velké části seniorů,” říká Jaroslav Valůch, vedoucí oddělení mediálního vzdělávání neziskové organizace Transitions.
V průzkumu agentury Ipsos uvedlo 34 % respondentů nad 55 let, že se cítí silně vystaveni dezinformacím. Za nejlepší metodu boje proti dezinformacím pak respondenti ve věku 45 až 65 označili mediální vzdělávání.