Nad Googlem se vznáší pokuta ve výši 2,4 miliardy dolarů od Evropské komise. Firma podle EK ve svém vyhledávači zvýhodňovala svůj srovnávač cen, přičemž komise požaduje, aby se stejně jako k vlastní službě začala společnost chovat ke konkurenčním srovnávačům cen. Čas na to má do 28. září. Zatím se jen minulý týden odvolal.
A k tomu zkouší různé cesty, jak se z pokuty vyvléknout. A tou aktuální je zjednodušení přístupu konkurence. Podle agentury Reuters to v Bruselu navrhuje Google. Návrh, který Google předložil v Bruselu na konci prázdnin, by měl konkurenci umožnit ucházet se o jakoukoli pozici v jeho sekci produktové reklamy (Product Listing Ads).
Google to už zkouší podruhé. Podobný nápad už totiž měl před třemi lety, aby se právě pokutě vyhnul. Tehdy to nevyšlo, teď se ještě neví. Návrh totiž dostal několik změn.
Původně si Google vyhradil první dvě místa pro své vlastní reklamy. Nově chce určovat spodní cenovou hranici vlastními nabídkami sníženými o provozní náklady. Podle zdrojů Reuters ale ani tento návrh nemá moc šancí na úspěch.