Český Google v loňském roce vykázal tržby 269 milionů korun, což je meziroční růst o 13 procent. Zisk byl pak o polovinu vyšší, konkrétně 15,4 milionu.
Skutečné peníze, které Google v Česku vydělá a které ukazuje ve zdejší výroční zprávě, jsou ovšem výrazně vyšší. Inzertní příjmy totiž proudí přes irskou centrálu společnosti sídlící v Dublinu.
To, kolik Google v Česku celkově utrží, firma nespecifikuje. Řádově ale může jít o miliardy korun. Například Seznam má roční tržby výrazně převyšující tři miliardy.
Google je zároveň největší vyhledávač na našem trhu. Zpráva Evropské komise, která doprovázela oznámení o udělení pokuty 2,4 miliardy eur za údajné zneužití dominantního postavení na trhu, říká, že Google vede nad Seznamem už od roku 2011.
Google koncem loňského roku oslavil desetileté výročí působení v Česku. Firma je u nás hodně aktivní, respektive výrazně více, než je tomu u jiných podobně velikých trhů. Důvodem je právě přítomnost silného Seznamu. Ten vedle vyhledávače či reklamního systému konkuruje třeba silnými mapami či e-maily.
Zdejší pobočka Googlu se podílí na lokalizaci služeb, marketingu a podobně. Spustila také projekty typu Digitální garáž. V rámci ní školí digitální marketing a projektem mělo projít už tisíce lidí. Google nedávno také vybral dvě české firmy (Gamee a Spendee) do svého Launchpad Accelerator.