Hlavní navigace

HBO Max a Discovery+ se spojí v létě 2023

Sdílet

Filip Rožánek 5. 8. 2022
HBO Max Autor: WarnerMedia

Společnost Warner Bros. Discovery při komentování aktuálních výsledků hospodaření potvrdila, že spojí aplikace HBO Max a Discovery+ do jednoho produktu. O názvu ještě není rozhodnuto. 

Na světové trhy bude spojená služba uvedena postupně. Jako první se jí dočkají američtí uživatelé v létě 2023. Do konce příštího roku odstartuje ve státech Latinské Ameriky. Evropa přijde na řadu asi na jaře 2024, potom zbytek světa. 

Mezitím budou obě služby fungovat samostatně, ale budou navzájem sdílet svůj obsah.

Spojená služba využije technologické řešení Discovery+. Firma přiznala, že na něj jsou lepší ohlasy než na uživatelské prostředí HBO Max. V katalogu budou pořady z obou služeb. Nadále se počítá s investicemi do původní internetové tvorby, budou ale „střídmější“.

Jakmile bude spojená služba stabilní a odladěná, spustí Warner Bros. Discovery ještě další produkt. Ten bude určený uživatelům, kteří se nechtějí zavázat k pravidelnému měsíčnímu předplatnému. Nabídne jim výběr z obsáhlé knihovny pořadů. Budou si je moci přehrát zdarma výměnou za sledování reklamy.

David Zaslav, generální ředitel Warner Bros. Discovery, dále uvedl, že společnost během posledního roku přehodnotila svou strategii v oblasti streamovacích služeb. Nyní je považuje za důležité, ale nechce na nich být závislá. Chce maximalizovat výnosy z vyrobeného obsahu ve všech distribučních kanálech.

Firma za 2. čtvrtletí letošního roku vykázala 92,1 milionu předplatitelů streamovacích služeb, kam zahrnuje HBO Max i Discovery+. V předchozím roce ve stejném čtvrtletí jich měla 76,8 milionu. Mezi prvním a druhým čtvrtletím letošního roku jí přibylo 1,7 milionu předplatitelů. Čísla očistila podle nové metodiky.

Hospodaření za 2. čtvrtletí letošního roku skončilo ztrátou ve výši 3,4 miliardy dolarů. Výnosy dosáhly 9,8 miliardy dolarů a zaostaly za očekáváním. Firma kvůli šetření zrušila dva téměř dokončené filmy plánované pro HBO Max (včetně Batgirl s rozpočtem 90 milionů dolarů). Podle generálního ředitele pro ně nenašla funkční obchodní model. Zastavila také natáčení pro HBO ve východní Evropě a zrušila projekt CNN+ po pouhém měsíci fungování.

Aktuální výsledky jsou první čtvrtletní report o hospodaření po spojení firem WarnerMedia a Discovery do jedné společnosti.

Našli jste v článku chybu?