
Soud v Teplicích poslal do vězení partnerský pár, který za poslední dva roky vytáhl z účtů zákazníků mobilního operátora Vodafone 667 tisíc Kč. Používali jednoduchý trik: v zákaznické aplikaci Můj Vodafone zkoušeli zadávat náhodná telefonní čísla a heslo „1234“, které jim umožnilo přihlásit se do zákaznického účtu a zažádat o náhradní SIM kartu.
V řadě případů byli úspěšní, popsal případ deník MF DNES. Po vyzvednutí karty na prodejně pak přes prémiové SMS a platební brány utráceli peníze svých obětí u sázkových kanceláří.
Okradení lidé přitom tvrdí, že sami online samoobsluhu nikdy nepoužívali a někteří ani nevěděli, že existuje. Triviální heslo jim podle nich musel nastavil sám operátor
Podle Vodafonu to ale není pravda. Mluvčí Adriana Dergam podle MF DNES připouští jen to, že jednoduchá hesla mohli nastavovat zaměstnanci na pobočkách jako prozatímní variantu, ale s upozorněním, aby si je klienti později změnili. Ukradené peníze tak mají oběti podvodu Vodafonu zaplatit.
Používání příliš jednoduchých hesel Vodafone podle deníku aktivně zabraňuje až od roku 2012. Vyžaduje, aby si zákazníci zvolili vlastní šestimístný kód, nebo jim automaticky vygeneruje náhodnou kombinaci.